Trwa ładowanie...
d2y9m3e
15-05-2006 12:30

Instytut Matki i Dziecka: opinie o produktach rzetelne i niezależne

Proces opiniowania produktów żywnościowych w Instytucie Matki i Dziecka (IMiD) jest rzetelny i niezależny - tak w piśmie przedstawiciel IMiD zareagował na doniesienia mediów, według których pracownicy instytutu, przyznając atesty, reklamują produkty żywnościowe, zamiast je opiniować.

d2y9m3e
d2y9m3e

W kwietniowym "Przekroju", w tekście pt. "Instytuty naukowej reklamy" napisano, że "publiczne instytuty badawcze, które powinny badać przydatność do spożycia produktów oferowanych na naszym rynku, zajmują się rekomendowaniem ich potencjalnym nabywcom, za co otrzymują pieniądze od producentów".

"Przekrój" wspomina, że na prośbę "Świata Konsumenta" przebadano np. Danonki i Morlinki, polecane m.in. przez Instytut Matki i Dziecka. "Okazało się, że zarówno serki Danonki, po których dzieci mają 'mocne kości', jak i parówki Morlinki, po których 'rosną w siłę', powinny być podawane maluchom sporadycznie" - czytamy w tygodniku.

"Naukowcy zwyczajnie sprzedali się koncernom" - twierdzi cytowany przez "Przekrój" dr Zbigniew Hałat, były Główny Inspektor Sanitarny, prezes Stowarzyszenia Ochrony Zdrowia Konsumentów.

"Producenci żywności wynajmują państwowe ośrodki naukowe, by te w zakamuflowany sposób promowały ich produkty. Mamy do czynienia z medycyną reklamową, która nie ma nic wspólnego z prawdziwą medycyną, a jedynie z cynicznym zarabianiem dużych pieniędzy" - napisano w "Przekroju".

d2y9m3e

W oświadczeniu w reakcji na te informacje p.o. kierownika IMiD Sławomir Janus napisał, że "proces przyznawania opinii jest w pełni rzetelny i niezależny. Gwarantuje on konsumentom i opinii publicznej, że pozytywną opinię otrzymują wyłącznie produkty o odpowiednich walorach odżywczych i jakościowych".

"Dotychczas żaden produkt, który uzyskał pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka, nie budził jakichkolwiek zastrzeżeń w zakresie jego bezpieczeństwa dla dzieci" - dodał Janus.

Jak uznał w swoim oświadczeniu przedstawiciel instytutu, "szkalowaniem jest twierdzenie przez wybrane media, że opiniowane produkty otrzymują pozytywne opinie na podstawie potwierdzenia wpłaty na konto instytutu".

"IMiD ma bardzo ostre i jasne kryteria dotyczące oceny produktów" - czytamy. W przypadku środków spożywczych, zanim wydana zostanie opinia o produkcie, prowadzona jest bardzo staranna, dokładna i szczegółowa analiza dotycząca ocenianego produktu, na podstawie m.in. szczegółowej receptury czy dokumentacji źródła pochodzenia surowców i dodatków. Bardzo często wymagane są od producentów dodatkowe badania i analizy produktu - wylicza w piśmie przedstawiciel IMiD.

d2y9m3e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2y9m3e
Więcej tematów