Informacyjna drużyna PEKA będzie pomagać pasażerom w tramwajach
Osoby zatrudnione do udzielania informacji na temat systemu PEKA od wtorku można spotkać także w poznańskich tramwajach.
30.07.2014 | aktual.: 01.08.2014 13:47
Osoby w charakterystycznych koszulkach z logotypem PEKA oraz hasłem "Zapytaj mnie o system PEKA" do tej pory można było spotkać w punktach obsługi klienta ZTM. Ich obecność okazała się sporym ułatwieniem dla pasażerów, którzy chcąc uzyskać informacje na temat nowej taryfy komunikacji miejskiej, nie musieli stać i zajmować miejsce w kolejce do kasy, tylko wszystkiego dowiadywali się właśnie od członków "drużyny PEKA".
- Na początek wybraliśmy linie tramwajowe numer: 14 (rotacyjnie z 8), 10, 13 i 16 - wyjaśniają przedstawiciele ZTM. - Ich trasy przebiegają z południa na północ oraz ze wschodu na zachód. Wybór nie był przypadkowy - dzięki temu drużyna będzie miała szansę pomóc wielu pasażerom z różnych części miasta. Później, sukcesywnie, będą brane pod uwagę inne linie autobusowe oraz tramwajowe - dodają.
Jak wyliczył Zarząd Transportu Miejskiego, każdego dnia informatorzy odpowiadali na 2500 pytań, co w skali miesiąca daje aż 70 tys. udzielonych informacji. Najczęściej wątpliwości pasażerów dotyczyły nowej taryfy oraz wyrobienia karty PEKA i zasad korzystania z systemu.
Nie brakowało też pytań nieszablonowych. Jedna pani chciała wiedzieć o ile różni się opłata za dziecko leżące w wózku i wyjęte z niego. Inna mama dopytywała czy może mieć więcej czasu na skasowanie biletów skoro ma ośmioro dzieci. Ktoś zapytał natomiast, czy za szczeniaka należy skasować bilet normalny czy ulgowy.