II Światowy Zjazd Gdańszczan
II Światowy Zjazd Gdańszczan, odbędzie się w grodzie nad Motławą w dniach 2-4 czerwca 2006 r. Do uczestnictwa w tym wyjątkowym spotkaniu zapraszane są wszystkie osoby urodzone w Gdańsku, bądź też emocjonalnie związane z Gdańskiem, mieszkające zarówno w kraju, jak i zagranicą: czekamy na wszystkich tych, którzy nasze miasto kochają i lubią.
16.05.2006 | aktual.: 26.05.2006 13:39
W związku z wizytą Ojca Świętego Benedykta XVI w Polsce, zadecydowano jednakże o przesunięciu terminu II Światowego Zjazdu Gdańszczan, aby uniknąć kolizji tych dwóch, ważnych wydarzeń.
Intencją organizatorów jest, aby to spotkanie wielkiego, rozproszonego grona gdańszczan zaowocowało wzmocnieniem więzów i tożsamości gdańskiej, by stało się elementem promocji współczesnego Gdańska, jako miejsca silnie zakorzenionego w Europie i przyczyniło się do zwiększenia atrakcyjności turystycznej naszego miasta.
Tegoroczny, drugi już Zjazd pierwotnie miał odbyć się w trzeciej dekadzie maja. W dniu 25 maja przypada bowiem rocznica nobilitacji herbu Gdańska przez Króla Polski Kazimierza Jagiellończyka i nadania miastu dwóch istotnych przywilejów za wielkie zasługi gdańszczan w wojnie trzynastoletniej z Zakonem Krzyżackim. Stały się one fundamentem rozwoju potęgi i bogactwa Gdańska w następnych stuleciach, dlatego też od kilku lat uroczyście obchodzimy ten dzień jako Święto Miasta.
Dla gości II Światowego Zjazdu Gdańszczan przygotowano bogatą i różnorodną ofertę wszelkiego rodzaju wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych.
Zarząd Fundacji Gdańskiej podjął uchwałę, że cały zysk z organizowanych na II Światowy Zjazd Gdańszczan koncertów zostanie przekazany na odbudowę kościoła św. Katarzyny.
2 czerwca w Dworze Artusa w Gdańsku odbędzie się konferencja „Made in Gdańsk. Miasto a marka” organizowana z ramienia Urzędu Miasta Gdańska przy współudziale Fundacji Ericha Brosta przez gdyńską Agencję Public Relations Actia Forum. Do uczestnictwa w niej uprawniają jedynie zaproszenia.
Konferencja poświęcona będzie szeroko pojętej marce miasta oraz innym markom, które z Gdańskiem się kojarzą. Obecni na konferencji prelegenci przedstawią zagadnienia związane z kreowaniem wizerunku i obecne trendy wykorzystywane w promowaniu miejsc, skierowane nie tylko do turystów, ale także do inwestorów i społeczności lokalnej.
Sopocka Pracownia Badań Społecznych DGA zaprezentuje wyniki badań najpopularniejszych marek gdańskich przeprowadzonych wśród Gdańszczan, a gdańska firma Mayones uświetni konferencję ekspozycją swoich wyrobów – wysokiej jakości gitar znanych na całym świecie. Podczas dyskusji panelowej, prowadzonej przez gdańskiego dziennikarza Wojciecha Sulecińskiego, zaproszeni goście będą starać się znaleźć odpowiedź na pytania, czym jest i co wchodzi w skład marki Gdańska oraz jakich metod i narzędzi należy użyć do budowania jej przyszłego wizerunku.
Konferencję uświetnią również koncerty dwóch znanych polskich muzyków związanych z Gdańskiem – kontrabasisty Ola Walickiego i gitarzysty Maćka Grzywacza.