IAB Polska: skarga złożoną na Opcom powinien rozpatrzyć Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy
Interactive Advertising Bureau Polska nie rozpatrzy skargi złożonej
na Opcom. Uważa, że powinien to zrobić Związek Stowarzyszeń Rada
Reklamy, ale zaleca rozwiązanie jej w drodze dialogu.
03.09.2008 08:00
Do IAB trafił wniosek o przyjrzenie się czy działania firmy Opcom przy promowaniu systemu do e-mail marketingu Freshmail, były nieetyczne i niezgodne z prawem. Najpoważniejsze zarzuty dotyczyły rozpowszechniania nieprawdziwych informacji dotyczących świadczonych usług i ich kosztów oraz działalność na szkodę klientów. Skargę złożyły konkurencyjne firmy Sare, IMPartner, Webtel i ThinkOpen.
Krzysztof Adamus, creative director Opcom Eskadra Group, odpierał te zarzuty i tłumaczył, że skarga spowodowana jest tym, iż system FreshMail zagroził status quo rynku, określonego przez niego jako "zmowa polegająca na nałożeniu stałych opłat na użytkowników systemów do e-mail marketingu". - FreshMail od samego początku komunikował politykę niskich cen polegającą przede wszystkim na odejściu od opłat abonamentowych, które nakładane są na klientów przez takie firmy jak: Sare, IM Partner (system Jet Mail), ThinkOpen (system Open Mail) tłumaczył Adamus.
IAB stwierdził, że skarga nie leży w jego interesie - Chcemy podkreślić, że IAB Polska nie jest podmiotem właściwym do rozstrzygania o tym, kto ma rację w tego typu sporach. IAB Polska jest członkiem Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy. Wszystkie podmioty będące członkami IAB są zobowiązane do przestrzegania zasad opisanych w Kodeksie Etyki Reklamy. Jest to naszym zdaniem właściwy podmiot do rozstrzygania przedstawionej sprawy - podaje IAB. Wszystkie podmioty należą bowiem do IAB.
IAB ma nadzieję, że sprawa skargi zostanie rozwiązana w drodze dialogu. - Zarząd IAB Polska proponuje podjęcie się mediacji pomiędzy oboma podmiotami w celu rozwiązania nieporozumień.