Trwa ładowanie...
d16ob8s
17-01-2007 11:25

Hymn narodowy w reklamie gumy do żucia

Nadawana w rosyjskiej telewizji
reklama znanej marki amerykańskiej gumy do żucia z podkładem
muzycznym, którym okazała się melodia chińskiego hymnu, stała się
przyczyną dyplomatycznej burzy między Pekinem a Moskwą.
Doprowadziło to także do spadku popytu w Chinach na ten produkt.

d16ob8s
d16ob8s

Jak pisze agencja Reutera, po proteście ambasady chińskiej w Moskwie w związku z - jak to określono - "uszczerbkiem, jakiego doznała duma narodu chińskiego", emitowana od 1 stycznia reklama została natychmiast wycofana. Dyrektor generalny moskiewskiej agencji reklamowej, odpowiedzialnej za reklamę, określił całą sprawę jako "poważne nieporozumienie", zrzucając winę za wykorzystanie hymnu ChRL na brytyjską firmę, specjalizującą się w dostarczaniu muzycznej ilustracji do reklam filmowych.

Mimo oficjalnych przeprosin zarówno moskiewskiej firmy reklamowej jak i amerykańskiej firmy - producenta gumy do żucia, niemal 90 procent chińskich internautów, wypowiadających się w sprawie, zapowiedziało że nie wybaczy i nie zapomni wpadki producenta reklamy. Aż 17 tysięcy respondentów - według pekińskiego dziennika "China Daily" - zadeklarowało, iż więcej nie kupi feralnej gumy. Zdaniem gazety, popyt na ten produkt w Chinach wyraźnie spadł w ostatnich dniach.

d16ob8s
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d16ob8s
Więcej tematów