PolskaHolland wyreżyserowała spot promujący Warszawę

Holland wyreżyserowała spot promujący Warszawę

Krystyna Janda, Maria Peszek, Andrzej Wajda, Leszek Możdżer, Krzysztof Warlikowski i Grzegorz Jarzyna znaleźli się wśród artystów, którzy wystąpili w czterominutowym spocie filmowym promującym Warszawę jako miasto kultury. Reżyserami filmu są Agnieszka Holland i Magdalena Łazarkiewicz.

Holland wyreżyserowała spot promujący Warszawę
Źródło zdjęć: © PAP

30.09.2009 | aktual.: 30.09.2009 17:34

Spot jest częścią kampanii promocyjnej zmierzającej do uzyskania przez Warszawę tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Agnieszka Holland podkreśliła, że chciała pokazać Warszawę jako "miasto, którego duszą jest kultura".

- Warszawa zachowała swoją tożsamość i przetrwała wszelkie tragedie właśnie dlatego, że bije w niej żywe źródło kultury, nawet tej kultury, której już nie ma, która umarła, np. żydowskiej kultury. W Warszawie obecna jest każda kultura - niska, wysoka, masowa, elitarna, plebejska i awangardowa - mówiła Holland.

Holland i Łazarkiewicz pokazały w swoim filmie m.in. polskich twórców przy pracy: Mariusza Trelińskiego podczas reżyserowania spektaklu na deskach Teatru Wielkiego-Opery Narodowej w Warszawie, Leszka Możdżera grającego na fortepianie w warszawskich Łazienkach, Danutę Szaflarską w teatralnej garderobie, a potem w przedstawieniu Teatru Narodowego, Marię Peszek w trakcie koncertu. Film zilustrowany jest muzyką Fryderyka Chopina.

- Zdjęcia do tego kilkuminutowego filmu kręcone były wiosną, powstało aż 90 godzin materiału. Musieliśmy wybrać najciekawsze cztery minuty. To było bardzo trudne zadanie - mówiła Holland.

Zdaniem prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz, "film oddaje ducha Warszawy, jej dynamikę i zmienność". - Pokazuje miasto kontrastów - tradycyjne, ale też pełne nowej energii - oceniła Gronkiewicz-Waltz.

Pełnomocnik prezydenta Warszawy ds. uzyskania przez miasto tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016 Ewa Czeszejko-Sochacka tłumaczyła, że od 5 do 17 października będzie pokazywany na ekranach znajdujących się na stacjach metra oraz w wagonach pociągu. Od października spot będzie wyświetlany także w kinach i teatrach. Będzie również pokazywany w telewizji, podczas zagranicznych uroczystości kulturalnych, na stronach internetowych miasta i instytucji kulturalnych w Warszawie.

Film wyświetlany będzie w dwóch wersjach - czterominutowej i 30-sekundowej.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)