Hitler miał być gwiazdą festiwalu w Adelajdzie
Festiwal artystyczny w Adelajdzie w Australii miały reklamować telewizyjne spoty, przedstawiające twarz Hitlera namalowaną na ciele tancerza. W tle miał brzmieć cichy głos: Pomyśl, kim mógłby zostać, gdyby jego artystyczne talenty zostały wykorzystane. Z reklamy ostatecznie zrezygnowano, gdy wycofał się z tego przedsięwzięcia główny sponsor imprezy, australijski gigant telekomunikacyjny Telstra.
29.10.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Organizatorzy nadal bronią pomysłu, mówiąc, że chodziło im o to, by pokazać, że świat byłby lepszy, gdyby bardziej popierano sztukę. Hitler, jako młody człowiek, nie został przyjęty na studia do wiedeńskiej Akademii Sztuk Pięknych.
Naprędce przygotowany, zastępczy spot głosi: Nieważne, co myślisz - ważne, żebyś myślał. (mk)