Herosi innowacyjności walczą o milion złotych. Klienci zadecydują o sklepach przyszłości
Dzięki akcji „Herosi Innowacyjności” każdy z nas może mieć wpływ na to, jak będą wyglądały lokalne sklepy i ich okolice. Ich właściciele walczą łącznie o milion złotych, ale to m.in. klienci zdecydują, które pomysły zasługują na realizację.
30.08.2019 | aktual.: 05.09.2019 15:02
Przedsiębiorcy zrobili już swoje – zgłosili innowacyjne pomysły, teraz przyszedł czas na mobilizację klientów. Jako konsumenci mamy wpływ na to, w jakim kierunku będą rozwijały się lokalne sklepy i ich okolice - każdy może zabrać głos i jeszcze na tym zarobić.
O co chodzi? Grupa Eurocash daje możliwość właścicielom sklepów małoformatowych wdrożenia konkretnych rozwiązań służących rozwojowi ich biznesu. Jednak decyzja o tym, które z nich zostaną zrealizowane, pozostaje w rękach między innymi samych klientów sklepów. W trwającym właśnie drugim etapie akcji "Herosi Innowacyjności" to konsumenci głosują na innowacyjne projekty zmian w swoich ulubionych sklepach i ich okolicy. To oni bowiem najlepiej wiedzą, w jakim kierunku ma się rozwijać lokalny biznes tak, aby najlepiej spełniał ich oczekiwania.
W pierwszym etapie konkursu przedsiębiorcy zgłosili 661 pomysłów na wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w swoich sklepach. Pomysły zgłaszano w 3 kategoriach tematycznych: "Zmieniam świat lokalnie" (162 projekty), "Inwestuję w technologię" (zgłoszono 196 projektów) oraz "Stawiam na praktyczne rozwiązania" (303 projekty).
W kategorii "Stawiam na praktyczne rozwiązania", w której zgłoszono najwięcej pomysłów, dominują projekty dotyczące unowocześnienia sklepu, np. zakup nowego wyposażenia czy aranżacja kącików kawowych, ale pojawiają się również rozwiązania praktyczne, jak zakup specjalnej zgniatarki do kartonów.
Najpopularniejszymi innowacjami w kategorii "Inwestuję w technologię" okazały się pomysły dotyczące wymiany sprzętu w sklepie na nowy, np. zakup krajalnic, chłodziarek, pieców parowo-konwekcyjnych, które dzięki obróbce termiczno-parowej umożliwiają zdrowe gotowanie i pieczenie zarówno w wysokiej, jak i niskiej temperaturze.
Z kolei w kategorii "Zmieniam świat lokalnie" przeważają rozwiązania dotyczące integracji lokalnej społeczności, tj. budowa placów zabaw, aranżacje alejek czy skwerów, a także wsparcie lokalnych szkół, organizacji i drużyn sportowych.
To nie wszystko - zorganizowano również dodatkowy konkurs dla samych klientów. Każdego tygodnia do zgarnięcia jest nawet 50 kart przedpłaconych na zakupy w swoim lokalnym sklepie o wartości 50 zł każda. Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy zrobić zdjęcie wewnątrz lub na zewnątrz sklepu i udostępnić je na stronie www.herosiprzedsiebiorczosci.pl najpóźniej do 10 września.
Na koniec drugiego etapu rywalizacji innowacje będą ocenianie przez specjalne jury, w skład którego wchodzą niezależni eksperci oraz ambasadorowie poszczególnych kategorii tematycznych: Katarzyna Dowbor – ambasadorka kategorii "Zmieniam świat lokalnie", Zbigniew Urbański – ambasador kategorii "Inwestuję w technologię" oraz Przemysław Talkowski – ambasador kategorii "Stawiam na praktyczne rozwiązania". Na ocenę końcową złożą się sumy punktów za poparcie społeczne (głosowanie online) oraz za biznesowy potencjał pomysłu.
W sumie 54 projekty podzielą między siebie milion złotych. Będzie to 1 nagroda w wysokości 100 tys. zł, 3 nagrody po 50 tys. zł oraz 50 nagród po 15 tys. zł. Listę laureatów poznamy 24 września 2019 roku podczas Kongresu Akademii Umiejętności w Łodzi.
Materiał powstał przy współpracy z Eurocash