Handelsblatt wchodzi na polski rynek

Niemiecka Grupa Wydawnicza Handelsblatt przejęła Money.pl. - To kolejny dowód na wzrost znaczenia mediów internetowych - komentuje prezes Bankier.pl.

14.06.2006 07:17

12 czerwca 2006 r. Verlagsgruppe Handelsblatt GmbH przejęło 70 procent udziałów w spółce Money.pl. Pozostałe 30 procent pozostaje własnością Arkadiusza Osiaka, założyciela portalu i prezesa spółki, podano wczoraj w komunikacie prasowym.

„Cieszę się, że Money.pl zyskuje tak poważnego partnera jak Verlagsgruppe Handelsblatt, tym bardziej, że jest to pierwsza inwestycja tej grupy wydawniczej w Polsce. Na tym etapie rozwoju spółka potrzebowała silnego inwestora branżowego. Wsparcie Verlagsgruppe Handelsblatt umożliwi Money.pl utrzymanie pozycji lidera i zapewni dalszy, stabilny rozwój portalu. Widzę również wiele wspólnych korzyści wynikających z integracji naszych działalności. Użytkownicy portalu Money.pl odczują je jako pierwsi” – powiedział Arkadiusz Osiak, Prezes Zarządu Money.pl Sp. z o.o.

Verlagsgruppe Handelsblatt jest przedsiębiorstwem należącym do Grupy Wydawniczej Holtzbrinck (Verlagsgruppe Georg von Holtzbrinck GmbH) operującej w 80 krajach na świecie. Grupa Holtzbrinck jest właścicielem największych wydawnictw branżowych oraz wielu tytułów prasowych, głównie o tematyce biznesowej. W Niemczech wydaje m.in. największy dziennik gospodarczy Handelsblatt, największy magazyn ekonomiczny Wirtschafts Woche oraz tygodnik Die Zeit, jedną z najbardziej opiniotwórczych gazet w tym kraju.

Co wejście Grupy Wydawniczej Handelsblatt oznacza dla polskiego rynku?

- Przejęcie Money.pl przez Handelsblatt z naszego punktu widzenia jest dobrą informacją. Wprawdzie nasz konkurent wzmocni się, ale dzięki środkom pozyskanym z emisji będziemy mogli podjąć rękawice. Z drugiej strony transakcja ta potwierdza atrakcyjność sektora internetowych mediów finansowych w Polsce, co powinno pozytywnie wpłynąć na wycenę Bankier.pl w przyszłości - powiedział nam Tomasz Jażdżyński, prezes spółki Bankier.pl.

- Zwróciłbym jeszcze uwagę na fakt, że po raz pierwszy duży zagraniczny koncern medialny wchodzi na polski rynek "poprzez" spółkę internetową, a nie jak to do tej pory bywało "poprzez" tradycyjne media. To kolejny dowód na wzrost znaczenia mediów internetowych i to mnie bardzo cieszy - dodaje Jażdżyński.

Money.pl to internetowy serwis finansowy. Miesięcznie odwiedza go ponad 1,2 mln unikalnych użytkowników (Badanie Megapanel PBI/Gemius, próba III 2006). Przychody ze sprzedaży wyniosły w ub.r. 6,3 mln zł.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)