"Gwardia Schetyny" będzie wymyślała chwytliwe hasła
Zespół medialny PO ma wymyślać posłom chwytliwe hasła, pisać dla nich instrukcje wystąpień i analizować ustawy pod kątem atrakcyjności medialnej w kampanii wyborczej - pisze "Wprost". Tygodnik dotarł do wewnętrznego dokumentu Platformy, który opisuje cele zespołu zwanego "gwardią Schetyny".
08.11.2009 | aktual.: 08.11.2009 17:23
Zespół ma tworzyć instrukcje dla posłów dotyczące tego, jak mają zachować się w mediach - tzw. przekazy dnia. Autorzy wewnątrzpartyjnego raportu piszą, że są one ważne zwłaszcza w obliczu kampanii wyborczej.
W dokumencie znajduje się także krótka analiza sytuacji politycznej. Jego autorzy zastanawiają się m.in. nad rozbieżnymi wynikami sondaży, uznając, że nastroje społeczne są "rozedrgane". Dlatego PO chce, by wsparcie PR-owskie miało większe grono polityków tej partii.
Szef zespołu medialnego poseł Paweł Olszewski dystansuje się od tych słów. W rozmowie z "Wprost" mówi, że to wersja robocza dokumentu, a owa analiza ostatecznie się w nim nie znalazła.