Google testuje nowy wygląd swojej strony głównej
Firma Google Inc. testuje w Hong Kongu i na Tajwanie nowy wygląd
swojej strony głównej.
W maju Google ogłosiło nowy projekt swojej strony w Korei Południowej, na której pozbyto się słynnego czystego wyglądu poprzez dodanie rzędu ikon nad i pod paskiem wyszukiwania.
Tymczasem w Hong Kongu i na Tajwanie lider na rynku wyszukiwarek postanowił zaeksperymentować z nowym wyglądem głównej strony spersonalizowanego serwisu iGoogle.
Tajwańska wersja posiada pasek wyszukiwania na górze ekranu. Poniżej ekran podzielony jest na pięć działów, z czego cztery - Google News, Google Trends, Personal Tools (narzędzia osobiste) oraz Frequently Used Tools (najczęściej używane narzędzia) - oferują widoki z zakładkami. Piąty zawiera animowane ikony dla usług Google takich jak Picassa czy Blogger.
Natomiast główna strona iGoogle w Hong Kongu wygląda tak samo jak wersja tajwańska, a dodatkowo oferuje dostęp do niektórych treści w języku angielskim.
Internauci z Hong Kongu i Tajwanu nadal mogą również korzystać z klasycznego wyglądu głównej strony Google.