Trwa ładowanie...
d2j6ya0
serwis społecznościowy
02-08-2007 08:00

Globalna ekspansja serwisów społecznościowych


Na całym świecie w ekspresowym tempie rośnie popularność
internetowych serwisów społecznościowych - wynika z najnowszych
danych firmy badawczej comScore.

d2j6ya0
d2j6ya0

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy lider rynku MySpace zanotował 72-procentowy wzrost liczby unikalnych użytkowników odwiedzających serwis każdego miesiąca. W czerwcu 2006 odwiedziło go 66,4 miliona internautów powyżej 15. roku życia, podczas gdy w czerwcu obecnego roku liczba ta wzrosła do nieco ponad 114 milionów.

Facebook - drugi po MySpace najpopularniejszy portal społecznościowy w sieci - w tym samym okresie zanotował ponad trzykrotny wzrost: z 14,1 do 52,2 miliona unikalnych odwiedzających.

Z kolei najwyższy wzrost stał się udziałem serwisu Tagged.com, którego liczba użytkowników w okresie czerwiec 2006 - czerwiec 2007 zwiększyła się aż o 774 procent: z 1,5 do 13,2 miliona.

Codzienna liczba użytkowników odwiedzających serwisy społecznościowe także jest na fali wznoszącej. W czerwcu obecnego roku do MySpace logowało się 28,8 miliona internautów, w porównaniu do 16,8 miliona w roku ubiegłym. Również Facebook zanotował pod tym względem znaczący wzrost: z 3,7 do 14,9 miliona użytkowników odwiedzających codziennie serwis.

d2j6ya0

Niektóre amerykańskie strony społecznościowe rozwijają się szybciej w innych częściach świata. Przykładowo 62,5 procenta użytkowników Bebo.com odwiedzających serwis w czerwcu stanowili Europejczycy. Z kolei Friendster.com największą popularnością cieszy się w regionie Azji i Pacyfiku, skąd pochodzi 88,7 procenta jego użytkowników. Duże pole do rozwoju na zagranicznych rynkach mają MySpace i Facebook, których odpowiednio 62,1 i 68,4 procenta użytkowników pochodzi z kontynentu północnoamerykańskiego.

d2j6ya0
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2j6ya0
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj