Globalna ekspansja serwisów społecznościowych
Na całym świecie w ekspresowym tempie rośnie popularność
internetowych serwisów społecznościowych - wynika z najnowszych
danych firmy badawczej comScore.
W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy lider rynku MySpace zanotował 72-procentowy wzrost liczby unikalnych użytkowników odwiedzających serwis każdego miesiąca. W czerwcu 2006 odwiedziło go 66,4 miliona internautów powyżej 15. roku życia, podczas gdy w czerwcu obecnego roku liczba ta wzrosła do nieco ponad 114 milionów.
Facebook - drugi po MySpace najpopularniejszy portal społecznościowy w sieci - w tym samym okresie zanotował ponad trzykrotny wzrost: z 14,1 do 52,2 miliona unikalnych odwiedzających.
Z kolei najwyższy wzrost stał się udziałem serwisu Tagged.com, którego liczba użytkowników w okresie czerwiec 2006 - czerwiec 2007 zwiększyła się aż o 774 procent: z 1,5 do 13,2 miliona.
Codzienna liczba użytkowników odwiedzających serwisy społecznościowe także jest na fali wznoszącej. W czerwcu obecnego roku do MySpace logowało się 28,8 miliona internautów, w porównaniu do 16,8 miliona w roku ubiegłym. Również Facebook zanotował pod tym względem znaczący wzrost: z 3,7 do 14,9 miliona użytkowników odwiedzających codziennie serwis.
Niektóre amerykańskie strony społecznościowe rozwijają się szybciej w innych częściach świata. Przykładowo 62,5 procenta użytkowników Bebo.com odwiedzających serwis w czerwcu stanowili Europejczycy. Z kolei Friendster.com największą popularnością cieszy się w regionie Azji i Pacyfiku, skąd pochodzi 88,7 procenta jego użytkowników. Duże pole do rozwoju na zagranicznych rynkach mają MySpace i Facebook, których odpowiednio 62,1 i 68,4 procenta użytkowników pochodzi z kontynentu północnoamerykańskiego.