Gdzie jest ten tramwaj? W Poznaniu sprawdzisz to w Internecie!
Poznański ZTM testuje nową stronę, dzięki której można sprawdzić, za ile dokładnie minut na przystanek podjedzie tramwaj lub ile minut opóźnienia ma nasz autobus.
Tę sytuację zna chyba każdy pasażer komunikacji miejskiej. Stoimy na przystanku, czekając na tramwaj, który zgodnie z rozkładem powinien przyjechać już kilka minut temu i nie wiemy, czy czekać dalej, czy może lepiej iść na przystanek innej linii lub w ogóle zdecydować się na wzięcie taksówki.
Teraz o tych dylematach będzie można zapomnieć. Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu rozpoczął testy nowej strony internetowej o nazwie „Wirtualny Monitor”. To kolejne udogodnienie, które wprowadzono w ramach systemu Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej. Jak to działa? Wchodząc na stronę www.peka.poznan.pl/vm, możemy sprawdzić dokładnie, za ile minut na dany przystanek przyjedzie tramwaj konkretnej linii i co istotne, są to dane rzeczywiste, na bieżąco aktualizowane.
- Wirtualny Monitor wykorzystuje dane przesyłane przez nowoczesne komputery pokładowe zamontowane w ponad 700 pojazdach, wyposażone w moduł GPS – wyjaśnia ZTM.
Jeśli dany tramwaj zanotował nieplanowany postój z powodu awarii, utknięcia w korku czy kolizji, czas odliczany do jego przyjazdu zatrzyma się lub nawet zacznie się wydłużać, co będzie dla nas najlepszym sygnałem, że coś się stało.
Ponieważ dziś spora większość osób posiada telefon komórkowy z dostępem do Internetu, bez wątpienia Wirtualny Monitor powinien wkrótce zacząć się cieszyć sporym zainteresowaniem ze strony pasażerów.
- Już wczoraj, kiedy około godz. 15 poinformowaliśmy o istnieniu strony, weszło na nią naraz tyle osób, że przez około 2-3 godziny była zupełnie zablokowana. To pokazuje, jak wielkie jest zainteresowanie taką usługą – przyznaje w rozmowie z Wirtualną Polską Bartosz Trzebiatowski, rzecznik prasowy ZTM.
ZTM zwraca uwagę, że aplikacja znajduje się cały czas w fazie testów, więc mogą w niej występować jakieś nieprawidłowości, które są na bieżąco wychwytywane przez wykonawcę systemu. Jednocześnie ZTM prosi wszystkich pasażerów o zgłaszanie wszystkich napotykanych błędów, uwag i wniosków na adres mailowy: kontakt@peka.poznan.pl.
Zenon Kubiak, Wirtualna Polska