Gazeta Wyborcza zapewniła Agorze 54% przychodów w I kw. 2008
Agora osiągnęła w pierwszym kwartale bieżącego roku przychody w
wysokości 313 mln zł, z czego ponad połowę (169 mln zł) stanowiły
wpływy z reklam i sprzedaży "Gazety Wyborczej". Natomiast
najbardziej - o ponad 110% - wzrosły przychody z reklam w
internetowych przedsięwzięciach firmy.
16.05.2008 08:00
Całkowite przychody Agory osiągnięte w pierwszych trzech miesiącach obecnego roku wyniosły 313,4 mln zł i wzrosły o 3,5% w porównaniu z początkowym kwartałem 2007 roku. Sprzedaż reklam przyniosła firmie 213,7 mln zł (wzrost o 16,3%), sprzedaż wydawnictw - 53,3 mln zł (wzrost o 4,5%), a sprzedaż kolekcji - 22,4 mln zł (spadek o 52,5 %). Agora zarobiła w tym czasie netto 18,5 mln zł, czyli o 31,2% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Ponad połowę dochodów zapewniła firmie "Gazeta Wyborcza", która na reklamach zarobiła 128 mln zł (wzrost o 11,3%), a ze sprzedaży 41 mln zł (wzrost o 2,5%). Gazeta rozchodziła średnio w 430 tys. egzemplarzy, a jej udział w wydatkach na reklamę dzienników wzrósł do 44%. O taką samą wartość wzrosły też wpływy Agory z bezpłatnej gazety "Metro".
Najdynamiczniej zwiększyły się natomiast przychody firmy z przedsięwzięć internetowych. Agora na reklamach w internecie zarobiła 8,8 mln zł (nie licząc wpływów z wortali), co oznacza wzrost o 114,6%, czyli o 4,7 mln zł w porównaniu z początkiem 2007 roku. Na koniec lutego bieżącego roku zasięg 47 marek internetowych spółki wyniósł 43,2 %.
Natomiast koszty operacyjne Agory wyniosły 290,8 mln zł, wzrastając o 2,4% wobec pierwszego kwartału ubiegłego roku, co wynika przede wszystkim rozwój oferty internetowej firmy oraz jej nośników reklamy zewnętrznej. Najbardziej, bo prawie o 16%, zwiększyły się wydatki spółki na reklamę prowadzoną w różnych kanałach: internecie (wzrost wydatków o 39%), outdoorze (wzrost o 26%), telewizji (16%) i gazetach (10%).
EBITDA operacyjna Agory wyniosła 54,2 mln zł (wzrost o 14,1%), a marża EBITDA operacyjna - 17,3%.