Trwa ładowanie...
d2qj2mp
rmf fm
11-04-2008 08:00

Gazeta Wyborcza najczęściej cytowana, RMF FM przed TVN24 i TVN


Najczęściej cytowanym polskim medium w lutym była "Gazeta
Wyborcza", która wyprzedziła poprzedniego lidera - "Dziennik".
Spory awans zanotowało również radio RMF FM, do którego
dziennikarze innych mediów odwoływali się częściej niż do
najpopularniejszych telewizji: TVN24 i TVN.

d2qj2mp
d2qj2mp

"Gazeta Wyborcza" była najczęściej cytowanym w lutym polskim środkiem przekazu, nieznacznie wyprzedzając "Rzeczpospolitą" i wyraźnie lidera z poprzedniego miesiąca - "Dziennik". Powrót po ponad rocznej przerwie na pierwsze miejsce rankingu "Gazeta" zawdzięcza powołaniom innych mediów na publikacje dotyczące nieprawidłowości w służbach specjalnych, polityki polskiej oraz ekonomii, rynku i finansów. Jednak to właśnie w "Dzienniku" ukazał się najczęściej cytowany w lutym artykuł - tekst Anny Marszałek "Jak Macierewicz rozbił kontrwywiad", na który inne media powoływały się 163 razy

Na czwarte miejsce powrócił tygodnik "Wprost", który jest zdecydowanie najczęściej cytowanym czasopismem opinii, o prawie połowę swojej liczby odwołań wyprzedzając "Newsweek".

Największym zaskoczeniem lutowego zestawienia jest wyprzedzenie przez RMF FM dwóch najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych: TVN24 i TVN. Taki rezultat rozgłośnia zawdzięcza doniesieniom na temat podpisania przez byłego premiera decyzji w sprawie zagłuszania pielęgniarek podczas protestu pod Kancelarią Premiera. RMF FM zdecydowanie wyprzedziło też swojego odwiecznego przeciwnika - Radio ZET, które było cytowane prawie dwa razy rzadziej.

Jedynym tytułem z prasy kolorowej w rankingu jest "Super Express", natomiast jedynym portalem internetowym - Onet.pl. Zestawienie zamykają dzienniki biznesowo-ekonomiczne: "Gazeta Prawna" i "Puls Biznesu".

d2qj2mp

Wersja rankingu uwzględniająca przeglądy prasy pozwala zauważyć wciąż mało ustabilizowaną pozycję na rynku dziennika "Polska", który prawie dwie trzecie odwołań do swoich artykułów podczas takiego właśnie przekrojowego prezentowania treści gazet. Natomiast tytuły biznesowe - "Gazeta Prawna" i "Puls Biznesu" - oraz kolorowe "Fakt" i "Super Express" mniej więcej połowę cytatów ze swoich publikacji zawdzięczają przeglądom prasy.

*Najczęściej cytowane media w lutym 2008 r. (bez przeglądów prasy): *1. Gazeta Wyborcza - 996

  1. Rzeczpospolita - 945
  2. Dziennik- 857
  3. Wprost - 400
  4. RMF FM - 393
  5. TVN24 - 353
  6. TVN - 274
  7. Radio ZET - 227
  8. Polska - 209
  9. Newsweek - 207
  10. Onet.pl - 183
  11. Super Express - 155
  12. Polityka- 134
  13. Gazeta Prawna - 134
  14. Puls Biznesu 117

Najczęściej cytowane media w lutym 2008 r. (z przeglądami prasy):

  1. Gazeta Wyborcza - 1600
  2. Rzeczpospolita - 1537
  3. Dziennik - 1465
  4. Polska - 600
  5. Wprost - 459
  6. RMF FM - 399
  7. TVN24 - 353
  8. Super Express - 282
  9. TVN - 276
  10. Gazeta Prawna 265
  11. Newsweek - 254
  12. Puls Biznesu - 237
  13. Radio ZET - 229
  14. Fakt - 225
  15. Życie Warszawy - 215

*Najczęściej cytowane tytuły prasowe: *1. Gazeta Wyborcza - 996

  1. Rzeczpospolita - 945
  2. Dziennik - 857
  3. Wprost - 400
  4. Polska - 209
  5. Newsweek - 207
  6. Super Express - 155
  7. Polityka- 134
  8. Gazeta Prawna- 134
  9. Puls Biznesu - 117

*Najczęściej cytowane stacje telewizyjne: *1. TVN24 - 353

  1. TVN - 274
  2. TVN CNBC - 32
  3. TVP1 - 30
  4. Polsat - 23

Najczęściej cytowane stacje radiowe:

  1. RMF FM - 393
  2. Radio ZET - 227
  3. PR1 - 105
  4. TOK FM - 93
  5. Radio Pin - 45
  6. PR3 - 45
  7. Radio Maryja - 19

*Najczęściej cytowane portale internetowe: *1. Onet.pl - 183

  1. Interia.pl - 61
  2. Wp.pl - 52
  3. Gazeta.pl - 50
  4. Dziennik.pl - 46
  5. TVN24.pl - 32
  6. Megafon.pl - 32.
d2qj2mp
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2qj2mp
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj