Gadu-Gadu zarobiło w 2007 roku ponad 20 mln zł, głównie na reklamach
Spółka Gadu-Gadu osiągnęła w ubiegłym roku przychody netto w
wysokości 20,28 mln zł, z czego aż 17,81 mln zł ze sprzedaży usług
reklamowych. Natomiast grupa kapitałowa Gadu-Gadu S.A., w którą
przekształciła się firma, zarobiła w pierwszym kwartale bieżącego
roku 6,43 mln zł, czyli o ponad 2 mln zł więcej niż w analogicznym
okresie 2007 r.
15.05.2008 08:00
W ubiegłym roku Gadu-Gadu S.A. zarobiło netto 20,28 mln zł, głównie na sprzedaży usług reklamowych w swoim komunikatorze, radiu internetowym i serwisie społecznościowym mojageneracja.pl, które przyniosły firmie 17,81 mln zł. Natomiast 2,47 mln zł spółka zyskała dzięki usługom telekomunikacyjnym.
W styczniu 2007 roku firma zadebiutowała na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, pozyskując kwotę 74,44 mln zł. Dotychczas Gadu-Gadu S.A. zainwestowało 5,1 mln zł w projekty zwiększające przychody z rynku reklamy, usług telekomunikacyjnych i z działalności na rynkach zagranicznych.
Natomiast grupa kapitałowa Gadu-Gadu S.A., w którą firma przekształciła się po przejęciu udziałów w spółkach MojaNauka, Livechat Software i Inquiry, w pierwszym kwartale bieżącego roku zarobiła 6,32 mln zł, czyli o 2,29 mln zł więcej niż w tym samym okresie 2007 roku, kiedy osiągnęła przychody w wysokości 4,14 mln zł. Zysk netto firmy od stycznia do marca 2008 roku wyniósł 2,22 mln zł w porównaniu do 1,91 mln zł w pierwszym kwartale 2007 roku. W pierwszych miesiącach bieżącego roku Gadu-Gadu S.A. m.in. udostępniło gry on-line na Ukrainie i zostało większościowym akcjonariuszem spółki Livechat Software.
- Intensywnie realizujemy zaplanowane inwestycje: wprowadzamy kolejne wersje mobilnych wersji komunikatora oraz przygotowujemy się do wydania nowej, przełomowej wersji Gadu-Gadu oznaczonej symbolem 8.0 - mówi Piotr Pokrzywa z zarządu firmy. - Jednym z większych projektów w 2008 roku będzie z pewnością uruchomienie usługi wirtualnego operatora telefonii komórkowej oraz kolejne akwizycje - dodaje. - Najbliższe miesiące to czas szerokiej integracji usług oraz korzystania z międzynarodowego doświadczenia koncernu Naspers Ltd., którego jesteśmy częścią - uzupełnia Krzysztof Szalwa, również zasiadający w zarządzie Gadu-Gadu.