Polska"Futura" - nowy magazyn na rynku prasowym

"Futura" - nowy magazyn na rynku prasowym

20.11.2000 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Obraz

18 listopada na rynku pojawił się nowy magazyn Futura - zaadresowany do młodych mężczyzn, mających dostęp do komputera i zaczynających surfować po Internecie. Wydawcą pisma jest G+J Gruner + Jahr Polska. Początkowo pismo będzie wydawane jako numer specjalny miesięcznika Focus.

Jak informuje wydawca, nowy tytuł celuje w niszę na polskim rynku wydawniczym: pomiędzy typowymi magazynami life-style i specjalistycznymi pismami internetowymi i komputerowymi. Ma trafić do nowego pokolenia młodych, aktywnych konsumentów z dużych miast, otwartych na nowe technologie, mających wpływ na podejmowanie decyzji, dość dobrze zarabiających, chcących się rozwijać.

Ambicją magazynu jest ułatwienie czytelnikowi wejścia w świat Internetu i odnalezienia się w nim. Artykuły są przygotowywane w ten sposób, by czytelnik, nawet gdy nie korzystał wcześniej z Sieci i nie dysponuje wiedzą techniczną czy komputerową, od razu zrozumiał o co chodzi i posługując się prostymi wskazówkami zaczął poruszać się po tym nowym świecie.

Na łamach pisma użytkownicy Internetu - ludzie, którzy są nieco bardziej zaawansowani w jego użytkowaniu, dzielą się z czytelnikami doświadczeniami i refleksjami, jak ułatwić i uprzyjemnić sobie życie, dzięki możliwości skorzystania z Sieci.

Magazyn podzielono na 4 działy tematyczne: Internet, Praca i kariera, Styl życia oraz Multimedia.

Głównymi tematami pierwszego numeru są: "Przewodnik po Sieci" oraz "20 superkobiet". "Przewodnik..." zawiera podstawowe informacje o funkcjonowaniu Internetu, sposobach podłączenia komputera do sieci oraz objaśnienia znaczeń najczęściej używanych terminów, skrótów i "emotikonów". Drugi wiodący temat (prezentujący internetowe strony znanych kobiet, takich jak Salma Hayek, Milla Jovovich, Jennifer Lopez i Cindy Crawford) znakomicie pokazuje, w jaki sposób internetowy i life-stylowy charakter magazynu przenikają się wzajemnie.

Ważną partię materiału stanowią tematy typowe dla męskich pism life-stylowych: samochody, podróże, fitness, gadżety, gry komputerowe, moda, piękne kobiety, biznes, kultura, sport - wszystkie w mniejszym lub większym stopniu mają odniesienia do Internetu.

W magazynie znaleźć można praktyczne informacje, dotyczące np. korzystania z wyszukiwarki, wskazówki, jak sprawnie, szybko i najprościej dotrzeć do poszukiwanych informacji - dobrze sie przy tym bawiąc. Jest tu także redakcyjna selekcja adresów internetowych, porady, testy (notebooków), opisy stron, zjawisk, nowych technologii oraz urządzeń ułatwiających życie.

Szczegóły wydawnicze

Początkowo jako numer specjalny miesięcznika "Focus", docelowo miesięcznik - magazyn "Futura" wystartował z nakładem 150.000 i ceną 6,50 PLN. Objętość 116 stron (ok. 90 stron redakcyjnych), klejony grzbiet, magazyn semi-exclusive (pozycjonowany pomiędzy magazynami ekskluzywnymi, takimi jak np. "Playboy", a masowymi typu "Komputer Świat"). Cena strony reklamowej w I numerze: 16.650 zł.

(aso)

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)