Formuła 1 bez British American Tobacco
British American Tobacco wycofuje się ze sponsorowania wyścigów Formuły 1.
21.10.2006 07:10
Po ośmiu latach reklamy marki Lucky Strike na zawodach Formuły 1, spółka British American Tobacco w trakcie nadchodzącego weekendu, podczas Grand Prix Brazylii pożegna się z mistrzowskimi wyścigami – i zakończy rozpoczęte w latach 60. ubiegłego wieku związki ze sportem automobilowym.
British American Tobacco realizuje w ten sposób zobowiązanie do wycofania się z zawodów Formuły 1, podjęte zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Marketingu, pod którymi podpisała się w 2001 r. wraz z dwoma konkurującymi światowymi producentami wyrobów tytoniowych.
Jimmi Rembiszewski, dyrektor ds. marketingu British American Tobacco powiedział: „Jesteśmy dumni ze sportowych osiągnięć zespołu, któremu życzymy wszelkich sukcesów w dalszej rywalizacji – lecz nasz związek z tym zespołem już się zakończył. W przekonaniu opinii publicznej przemysł tytoniowy nie powinien już sponsorować zawodów Formuły 1. Wsłuchaliśmy się w te opinie i zgadzamy się z nimi”.
Jimmi Rembiszewski dodał: „W ramach trwającego od wielu lat procesu stopniowo zawężaliśmy lub rezygnowaliśmy z działań marketingowych w sferze środków masowego przekazu uważając, że należy raczej skoncentrować wysiłki na punktach sprzedaży odwiedzanych przez dorosłych palaczy”.
Zespół British American Racing (BAR) został utworzony przez British American Tobacco w 1997 r.