Euro będzie sukcesem promocyjnym Polski
Zdaniem 72% ankietowanych, Euro 2012 będzie sukcesem promocyjnym naszego kraju. Przeciwnego zdania jest 24% badanych – wynika z sondażu TNS Polska dla „Panoramy” w TVP2.
27.05.2012 | aktual.: 27.05.2012 19:36
Na pytanie czy Euro będzie sukces promocyjnym kraju można było udzielić odpowiedzi "zdecydowanie tak”, "raczej tak”, "raczej nie” i "zdecydowanie nie”. Najwięcej, bo 53% ankietowanych, odpowiedziało "raczej tak”. W sukces promocyjny kraju zdecydowanie wierzy 19%. "Raczej nie” odpowiedziało 17%, a "zdecydowanie nie” tylko 7%. Natomiast 4% nie miało zdania na ten temat.
Komentator sportowy TVP Maciej Iwański mówi, że Polacy wierzą w sukces, bo widzą postępy w przygotowaniach do Euro 2012. – Gdyby tych samych ankietowanych spytać o sukces promocyjny imprezy dwa lata temu, odpowiedzi mogłyby być zupełnie inne. Wtedy nikt nie wierzył nawet, że powstaną stadiony – ocenia.
– Być może kuleje nieco infrastruktura, ale jest wiele innych rzeczy, którymi możemy się pochwalić. Naturalny entuzjazm i polska gościnność spowodują, że ta impreza będzie dobrze wspominana. Oczywiście dużo zależy też od pogody, ale na nią nie mamy jednak wpływu – dodaje.
TNS Polska zrealizował badanie w dniach od 23 do 24 maja metodą telefoniczną na reprezentatywnej grupie tysiąca dorosłych mieszkańców Polski.