Egzamin ósmoklasisty 2025. Przecieki z matematyki. Co może pojawić się na egzaminie?
Już dziś, o godzinie 9.00, kolejny egzamin ósmoklasisty. Tym razem, uczniowie kończący naukę w szkole podstawowej, zmierzą się z "królową nauk" - matematyką. W internecie pojawiły się przecieki z matematyki. Co może pojawić się na egzaminie?
Egzamin ósmoklasisty z matematyki, który odbędzie się 14 maja 2025 r., jest kluczowym wydarzeniem dla uczniów kończących szkołę podstawową. Uczniowie od wtorku intensywnie przeszukują internet w poszukiwaniu informacji, które mogą pomóc im w przygotowaniach. Szczególną uwagę poświęcają potencjalnym przeciekom, które mogłyby ujawnić zadania egzaminacyjne przed czasem.
Przecieki z matematyki na platformie X
Na platformie X krążą plotki o dostępności całych arkuszy egzaminacyjnych. Użytkownicy twierdzą, że mają dostęp do pytań, które pojawią się na egzaminie. Centralna Komisja Egzaminacyjna (CKE) monitoruje sytuację, aby upewnić się, że egzamin przebiega zgodnie z zasadami.
CKE ostrzega przed oszustami, którzy mogą próbować wyłudzić pieniądze, oferując rzekome arkusze egzaminacyjne. W przypadku potwierdzenia przecieków, egzamin może zostać unieważniony. Uczniowie są zachęcani do polegania na własnej wiedzy i umiejętnościach.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
HIMARS-y uderzyły pod Kurskiem. Wielka siła broni z USA
Co może pojawić się na egzaminie ósmoklasisty z matematyki 2025?
Na egzaminie ósmoklasisty z matematyki w 2025 roku mogą pojawić się zagadnienia zgodne z podstawą programową szkoły podstawowej. Uczniowie powinni być przygotowani na różnorodne typy zadań, obejmujące m.in.:
1. Obliczenia arytmetyczne – wykonywanie działań na:
• liczbach całkowitych
• ułamkach zwykłych i dziesiętnych
• procentach
– zaokrąglanie liczb
2. Równania i wyrażenia algebraiczne
– rozwiązywanie prostych równań
– przekształcanie wyrażeń algebraicznych
– podstawianie wartości liczbowych do wyrażeń
3. Geometria
– obliczanie:
• obwodów
• pól powierzchni
• objętości figur (prostokąt, trójkąt, koło, graniastosłup, ostrosłup)
– własności kątów
– rozpoznawanie i wykorzystanie symetrii
4. Statystyka i prawdopodobieństwo
– średnia arytmetyczna
– odczytywanie i interpretacja danych z diagramów i tabel
– określanie prawdopodobieństwa prostych zdarzeń losowych
5. Zadania tekstowe
– stosowanie matematyki w sytuacjach praktycznych, np.:
• obliczenia związane z pieniędzmi
• czasem
• drogą i prędkością
6. Rodzaje zadań
– zadania zamknięte (z wyborem odpowiedzi)
– zadania otwarte (wymagające samodzielnych obliczeń i uzasadnienia rozwiązania)
Źródła: SuperExpress, Interia