Dwóch nowych trenerów w DPMP
Cath Caldwell, była redaktor artystyczna brytyjskiego 'Elle' i Chris Maillard, jeden z magazynu 'Top Gear', zostali nowymi trenerami DPMP.
03.10.2006 08:59
Cath i Chris poprowadzą październikowe szkolenia otwarte poświęcone odpowiednio: użyciu zdjęcia w prasie (Cath Caldwell, 17 październik) oraz zarządzaniu zespołami redakcyjnymi (Chris Maillard, 27 październik).
Dwa nowe szkolenia w ofercie DPMP to: „Jak używać zdjęcia w prasie” prowadzone przez Cath Caldwell, które odbędzie się 17 października w Warszawie oraz szkolenie „Jak zarządzać zespołem redakcyjnym”, które poprowadzi Chris Maillard 27 października również w Warszawie.
Szkolenie „Jak używać zdjęcia w prasie” będzie miało formę interaktywnych warsztatów w czasie, których poznamy zasady rządzące zasadami doboru odpowiedniego stylu fotografii, bądź ilustracji, tak aby były idealnie dopasowane do charakteru naszej publikacji. Cath opowie także o najlepszych miejscach, w których można poszukiwać ilustracji, a także o tym, w jaki sposób maksymalizować efektywność pozyskiwania zdjęć z ogólnodostępnych źródeł. Nauczymy się efektywnych metod korzystania z bibliotek zdjęć.
Ostatnia część zajęć będzie dotyczyła roli fotografii w zmianach całościowego designu magazynu. W jaki sposób możemy zmienić podejście do fotografii i ilustracji w magazynie, aby zwiększyć efektywność całościowej zmiany szaty graficznej.
Szkolenie „Jak zarządzać zespołem redakcyjnym” poświęcone będzie skutecznym metodom osiągania celów w pracy redakcyjnej. Chris zajmie się zarówno tym w jaki sposób pozyskać właściwych ludzi do projektu i jak ich w międzyczasie nie stracić, ale również opowie jaka struktura jest idealna do potrzeb konkretnego projektu redakcyjnego. Odpowiemy w trakcie szkolenia na pytania o to jak upewnić się, że końcowy efekt pracy redakcji był zgodny z założeniami przyjętymi na etapie planowania. Chris między innymi opowie o tym jak zachować świeżość zespołu i jakie cechy powinien mieć zespół startujący projekt i jak potem nim zarządzać, żeby w trakcie jego rozwoju nie stracił świeżości. Ostatnim elementem szkolenia będzie zarządzanie zmianą w projekcie redakcyjnym oraz zarządzanie zespołem w sytuacji kryzysowej.
Na oba szkolenia można zgłaszać się mailem na adres biuro@dpmp.pl, a także za pośrednictwem strony www.dpmp.pl. Cena udziału jednego osoby w szkoleniu to 1500 złotych plus VAT. Więcej informacji udziela Maciej Tysnicki pod numerem telefonu 501 454 323.
Patronem medialnym szkoleń jest wortal Wirtualnemedia.pl.
Kariera Cath Caldwell zaczęła się od pracy w magazynie Observer w Londynie, ale większość czasu spędziła w Nowym Jorku pracując w „Conde Nast Traveller” oraz „Esquire”. W Stanach Zjednoczonych była m.in. dyrektorem artystycznym jednego z największych magazynów na tamtym rynku „New Woman”. Po powrocie w 1992 roku do Wielkiej Brytanii Cath została dyrektorem artystycznym w „Elle” oraz „Elle Decoration”. Od kilku lat jest partnerem w Belknap+Co – firmie zajmującej się redesignem magazynów i gazet. Szkoli zarówno profesjonalistów z branży prasowej w ramach kursów organizowanych przez PPA (odpowiednik polskiej Izby Wydawców Prasy) jak również jest wykładowcą na London University of Arts.
Chris Maillard jest jednym z najbardziej doświadczonych redaktorów w Wielkiej Brytanii. Karierę zaczął w 1979 roku w niewielkim dzienniku Nottingham Evening Post, ale już 7 lat później był wolnym strzelcem publikującym m.in. w „Guardianie”, „Daily Mirror” czy „What Car?”. W 1993 roku Chris Maillard został redaktorem wykonawczym magazynu „Top Gear”. Po 5 latach spędzonych w tym magazynie przeniósł się do „Maxima” a następnie u zarania XXI wieku wystartował z własnym magazynem „Restaurant”, który sprzedał z zyskiem wydawnictwu William Reed w 2005 roku. Przez ostatnie dwa lata Chris pracuje jako konsultant, obecnie jest zatrudniony przez telewizję Sky, gdzie pracuje nad projektem nowego pisma przeznaczonego dla widzów tej sieci.
DPMP powstało jako Maty Press w 2003 roku i zostało założone przez Macieja Tyśnickiego, byłego dziennikarza „Gazety Wyborczej” i „Przekroju”. Firma używa marki DPMP od września 2006 roku. Przez ostatnie 3 lata firma pracowała m.in. dla Bauera, Agory, Gruner+Jahr czy Edipresse, a współpracowała z większością znaczących graczy polskiego rynku prasowego. DPMP specjalizuje się w szkoleniach z udziałem trenerów z Polski i zagranicy. Od wiosny prowadzi program szkoleń otwartych przeznaczonych dla polskiej prasy. W ramach tego projektu DPMP zaprosiła już Ingrid Shields, była dyrektor artystyczną Financial Times Business, Matthew Balla, byłego redaktora graficznego „Rolling Stone” oraz „Popular Science” oraz Tima Lucasa, jednego z najbardziej znanych specjalistów od sprzedaży reklamy prasowej, byłego członka Rady Dyrektorów McCann Ericksson oraz m.in. wydawcy brytyjskiego „Zesta”.