Duże zmiany w wydawnictwie Ozon Media

Grzegorz Lindenberg objął stanowisko Doradcy Zarządu ds. wydawniczych Ozon Media a Elżbieta Sobczak Dyrektora Reklamy.

28.03.2006 06:51

Od 28. marca do wydawnictwa Ozon Media dołącza Elżbieta Sobczak; jest ona nowym Dyrektorem Reklamy. Zastąpi na tym stanowisku Jacka Sapę, który będzie pełnić funkcję Doradcy Zarządu ds. Nowych Projektów Biznesowych.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w Ozon Media zostało także stworzone nowe stanowisko - dyrektora ds. wydawniczych. Funkcję tę będzie pełniła od 3 kwietnia Alina Białkowska.

- Dyrektor ds. wydawniczych będzie nadzorował proces tworzenia, a następnie implementację nowej strategii wydawniczej i rynkowej "Ozonu" - mówi prezes wydawnictwa, Leszek Kurnicki. - Chodzi przede wszystkim o poszerzenie oferty merytorycznej tytułu oraz o nadzór nad wszelkimi eventami związanymi z "Ozonem".

Ta zmiana jest bezpośrednio związana z faktem powołania Grzegorza Lindenberga na stanowisko Doradcy Zarządu ds. wydawniczych Ozon Media. Alina Białkowska i Grzegorz Lindenberg znają się doskonale i - jak twierdzą - "rozumieją bez słów". Pracowali razem w Agorze oraz wydawnictwie Business Press. Pod ich ręką miesięcznik "Businessman Magazine" przeszedł metamorfozę z poziomu poradnikowego pisma biznesowego na półkę ambitnych pism ekonomicznych. Teraz mają wspólnie z redakcją "Ozonu" współtworzyć zawartość merytoryczną pisma.

Co to oznacza z punktu widzenia samego "Ozonu"?

- "Ozon" pozostanie pismem wyrazistym: czarno-białym w sferze spraw podstawowych, do których zaliczamy także demokrację i nowoczesny kapitalizm. Równocześnie "Ozon" będzie przyjaźnie nastawiony do ludzi, będzie próbował zrozumieć, dlaczego coś się wydarzyło, zamiast osądzać. W końcu człowiek ma wolną wolę, a od sądzenia jest zupełnie kto inny - mówi nowa dyrektor wydawnicza "Ozonu".

Prezes Leszek Kurnicki zapowiada dalsze zmiany w wydawnictwie. I dodaje, że "ubiegłoroczne plotki o upadku wydawnictwa Ozon Media były co najmniej przedwczesne".

Elżbieta Sobczak od ponad 16 lat działa w reklamie. Karierę rozpoczęła w pierwszym kolorowym dzienniku na polskim rynku - Glob 24, następnie przez wiele lat pracowała dla wydawnicwa G+J jako Dyrektor Reklamy. Aktywnie uczestniczyła w tworzeniu wydawnictwa i wprowadzaniu na polski rynek większości tytułów G+J i G+JRBA, począwszy od Claudii, a kończywszy na National Geographic. Pracowała również dla Axel Springer Polska jako Dyrektor ds. sprzedaży tytułów kobiecych i młodzieżowych. Była konsultantem w wielu projektach wydawniczych w Polsce i za granicą. Ostatnio związana z wydawnictwem PIM (Premiery, Miś, Chichot).

Alina Białkowska jest absolwentką filologii angielskiej na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim (1982-1988). Pracowała wcześniej m.in. w Gazecie Wyborczej, polskim oddziale Agencji Reuters, wydawnictwie BusinessPress. Była doradcą Jana Krzysztofa Bieleckiego. Ostatnio była doradcą ds. public relations w HSBC Bank Polska oraz HSBC Investment Services (Poland). Jest lauretką nagrody "Pryzmat" przydzielanej przez Fundację Edukacji Ekonomicznej za najlepsze publikacje prasowe (1996 r.). Uczestniczyła w pracach nad programem naprawy państwa, jaki powstał w zespole kierowanym przez Stefana Kawalca przed ostatnimi wyborami parlamentarnymi.

Grzegorz Lindenberg jest doktorem socjologii Uniwersytetu Warszawskiego (1985), od 1989 pracuje w mediach. Zaczynał jako dyrektor generalny w Agorze, potem był w Super Expressie i w Business Press. Stworzył też dwie firmy internetowe, Super Media i eCard. Od pięciu lat jest doradcą dla wydawnictw prasowych, doradzał m.in. "Parkietowi", Przeglądowi Sportowemu", "Życiu Warszawy", "Przekrojowi", "Echu Miasta".

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)