Dodatkowa opieka medyczna, ubezpieczenia na życie – pracownicy chcą więcej benefitów
Osoby zatrudnione mają coraz większe oczekiwania względem pracodawcy i dotychczasowe benefity pracownicze są dla nich niewystarczające. Z badań wynika, że aż 70% pracowników oczekuje dodatkowej opieki medycznej, a ponad 35% ubezpieczenia na życie – mówi Sławomir Łopalewski z LUX MED Ubezpieczenia.
Jaki trend na polskim rynku pracy będzie utrzymywał się w 2024 roku?
Sławomir Łopalewski, Członek Zarządu, Dyrektor Zarządzający LUX MED Ubezpieczenia: Mamy do czynienia z rynkiem pracownika, a prognozy mówią, że ta sytuacja będzie się nadal utrzymywała. Osoby zatrudnione mają coraz większe oczekiwania względem pracodawcy i dotychczasowe benefity pracownicze są dla nich niewystarczające. Z badań wynika, że aż 70% pracowników oczekuje od pracodawcy dodatkowej opieki medycznej, a ponad 35% ubezpieczenia na życie. W związku z tym nasza decyzja o wprowadzeniu na rynek oferty Ubezpieczenie Szpitalne LUX MED Pełna Opieka, bazującej na sieci własnych szpitali, była w pełni uzasadniona. Dzięki temu rozszerzyliśmy opiekę medyczną o leczenie szpitalne i zaoferowaliśmy klientom zupełnie nową jakość. Dynamika sprzedaży i rosnąca liczba klientów potwierdzają, że był to strzał w dziesiątkę.
Czy na tym rozwiązaniu korzystają jedynie pracownicy?
- Z naszego rozwiązania wynikają liczne korzyści – nie tylko dla pracowników, ale też dla pracodawców. Benefit w postaci ubezpieczenia szpitalnego zwiększa poczucie bezpieczeństwa obu stron. Dla pracodawcy jest to zabezpieczenie finansowe, gdyż koszt leczenia pokrywa polisa, a zatrudniony, który uzyskał odpowiednią pomoc, szybciej wraca do obowiązków służbowych. Benefit ten zwiększa też konkurencyjność przedsiębiorstw starających się pozyskać nowych pracowników. Firmy, które korzystają z naszego ubezpieczenia, umieszczają taką informację na stronie internetowej oraz w ogłoszeniach o pracę. Z kolei pracownik czuje się bezpiecznie, gdyż w sytuacji wymagającej pobytu w szpitalu, zarówno nagłej, jak i planowej, może skorzystać z naszej opieki, wraz z pełną koordynację tego procesu.
Jak wyglądało dostosowanie oferty ubezpieczeń szpitalnych względem zmian na rynku pracy?
- Do naszej strategii w 2023 roku podchodziliśmy w sposób agile’owy. Co kwartał musieliśmy dostosowywać ją do potrzeb i oczekiwań klientów, gdyż wielu z nich wymagało specyficznego i zindywidualizowanego podejścia. Dotyczy to także strategii produktowej. Wyszliśmy na rynek z pełną wersją naszej oferty, ale w mijającym roku okazało się, że klienci poszukują także różnych, czasami węższych zakresów. Dostosowywaliśmy więc ofertę do tych oczekiwań i ta różnorodność produktowa spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem. Dzięki temu możemy powiedzieć, że mamy bardzo dobrą dynamikę sprzedaży. W stosunku do pierwszego kwartału podwoiliśmy naszą sprzedaż. A zakładamy, że dwa kolejne kwartały dadzą nam kolejne podwojenie liczby klientów.
Jak wygląda sieć szpitali, która obejmuje ubezpieczenie?
- W minionym roku udało nam się zrealizować strategię rozbudowy naszej rozległej sieci szpitalnej. Oprócz tego, że obecnie mamy aż 15 szpitali własnych, rozwijamy także sieć placówek partnerskich. W połowie roku deklarowaliśmy, że sieć liczyć będzie 100 szpitali, a z końcem 2023 przekroczyliśmy już tę liczbę. Zależało nam, by usługa ubezpieczeń szpitalnych była dostępna w całej Polsce, gdyż mamy coraz więcej klientów, którzy posiadają oddziały zlokalizowane w różnych regionach kraju. Cieszę się, że ten cel został osiągnięty.
W jaki sposób docieracie do firm w całej Polsce?
- W ubiegłym roku zrealizowaliśmy kompleksową kampanię marketingową, która wspierała zarówno ofertę ubezpieczeń szpitalnych, jak też sieci naszych szpitali. Jej celem był wzrost świadomości i wiedzy w zakresie kompleksowej opieki szpitalnej w LUX MED. Pierwsza odsłona miała miejsce w mediach społecznościowych i prasie branżowej, a druga realizowana była na platformach VOD. Zależało nam na dotarciu do naszych głównych grup docelowych, tj. decydentów i przedstawicieli HR oraz pracowników klientów B2B na eksperckich i managerskich stanowiskach.
Chcemy stale dostarczać naszym klientom korporacyjnym wiedzę o tym, jak skutecznie zarządzać przedsiębiorstwem w kontekście dbania o zdrowie pracowników. Dlatego też w minionym roku byliśmy obecni na najważniejszych kongresach i konferencjach HR-owych w Polsce. Omawialiśmy trendy, prezentowaliśmy wskaźniki, statystyki i raporty dotyczące ubezpieczeń. Nawiązaliśmy też kilka partnerstw w tym zakresie, m.in. z InFuture Institute. W tym roku będziemy więc wspólnie wyznaczać nowe kierunki dla HR na podstawie Mapy Trendów.
Jakie są Państwa plany na bieżący rok?
- W celu zwiększania satysfakcji klienta, stale optymalizujemy nasze procesy. Obecnie czas likwidacji szkody wynosi średnio do 3 dni, a czas reklamacji – średnio do 4 dni. Wskaźniki te zmniejszyły się o połowę w stosunku do początku 2023 roku.
Planujemy dalsze działania związane ze zwiększaniem partycypacji wśród tych z naszych dotychczasowych partnerów, którzy obecnie posiadają benefit ubezpieczeń szpitalnych wyłącznie dla kadry managerskiej i zarządu.
Nadal rozwijamy technologię wspierającą zarządzanie ofertą ubezpieczeniową z poziomu portalu pacjenta. Zależy nam na digitalizacji i upraszczaniu dostępu do naszych kanałów kontaktu z klientem.
Sławomir Łopalewski współprowadził panel "HR i biznes w trosce o pracowników" podczas konferencji Praca 4.0 "Zmieniający się świat – wyzwania i szanse dla rynku pracy" organizowanej przez Konfederację Lewiatan. Grupa LUX MED była partnerem głównym wydarzenia.
Inwestowanie w pracowników przez firmy, podnoszenie kompetencji, doszkalanie i zapewnienie atrakcyjnych benefitów znalazły się również wśród tematów Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie. Kolejna edycja EFNI odbędzie się od 16 do 18 października. Można już się rejestrować tutaj. Money.pl jest głównym partnerem medialnym wydarzenia. Zapraszamy!