Trwa ładowanie...

Dodatkowa opieka medyczna, ubezpieczenia na życie – pracownicy chcą więcej benefitów

Osoby zatrudnione mają coraz większe oczekiwania względem pracodawcy i dotychczasowe benefity pracownicze są dla nich niewystarczające. Z badań wynika, że aż 70% pracowników oczekuje dodatkowej opieki medycznej, a ponad 35% ubezpieczenia na życie – mówi Sławomir Łopalewski z LUX MED Ubezpieczenia.

Materiał sponsorowany przez Konferencję EFNI
Sławomir ŁopalewskiSławomir ŁopalewskiŹródło: materiały partnera
d24d3uz
d24d3uz

Jaki trend na polskim rynku pracy będzie utrzymywał się w 2024 roku?

Sławomir Łopalewski, Członek Zarządu, Dyrektor Zarządzający LUX MED Ubezpieczenia: Mamy do czynienia z rynkiem pracownika, a prognozy mówią, że ta sytuacja będzie się nadal utrzymywała. Osoby zatrudnione mają coraz większe oczekiwania względem pracodawcy i dotychczasowe benefity pracownicze są dla nich niewystarczające. Z badań wynika, że aż 70% pracowników oczekuje od pracodawcy dodatkowej opieki medycznej, a ponad 35% ubezpieczenia na życie. W związku z tym nasza decyzja o wprowadzeniu na rynek oferty Ubezpieczenie Szpitalne LUX MED Pełna Opieka, bazującej na sieci własnych szpitali, była w pełni uzasadniona. Dzięki temu rozszerzyliśmy opiekę medyczną o leczenie szpitalne i zaoferowaliśmy klientom zupełnie nową jakość. Dynamika sprzedaży i rosnąca liczba klientów potwierdzają, że był to strzał w dziesiątkę.

Czy na tym rozwiązaniu korzystają jedynie pracownicy?

- Z naszego rozwiązania wynikają liczne korzyści – nie tylko dla pracowników, ale też dla pracodawców. Benefit w postaci ubezpieczenia szpitalnego zwiększa poczucie bezpieczeństwa obu stron. Dla pracodawcy jest to zabezpieczenie finansowe, gdyż koszt leczenia pokrywa polisa, a zatrudniony, który uzyskał odpowiednią pomoc, szybciej wraca do obowiązków służbowych. Benefit ten zwiększa też konkurencyjność przedsiębiorstw starających się pozyskać nowych pracowników. Firmy, które korzystają z naszego ubezpieczenia, umieszczają taką informację na stronie internetowej oraz w ogłoszeniach o pracę. Z kolei pracownik czuje się bezpiecznie, gdyż w sytuacji wymagającej pobytu w szpitalu, zarówno nagłej, jak i planowej, może skorzystać z naszej opieki, wraz z pełną koordynację tego procesu.

Jak wyglądało dostosowanie oferty ubezpieczeń szpitalnych względem zmian na rynku pracy?

- Do naszej strategii w 2023 roku podchodziliśmy w sposób agile’owy. Co kwartał musieliśmy dostosowywać ją do potrzeb i oczekiwań klientów, gdyż wielu z nich wymagało specyficznego i zindywidualizowanego podejścia. Dotyczy to także strategii produktowej. Wyszliśmy na rynek z pełną wersją naszej oferty, ale w mijającym roku okazało się, że klienci poszukują także różnych, czasami węższych zakresów. Dostosowywaliśmy więc ofertę do tych oczekiwań i ta różnorodność produktowa spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem. Dzięki temu możemy powiedzieć, że mamy bardzo dobrą dynamikę sprzedaży. W stosunku do pierwszego kwartału podwoiliśmy naszą sprzedaż. A zakładamy, że dwa kolejne kwartały dadzą nam kolejne podwojenie liczby klientów.

d24d3uz

Jak wygląda sieć szpitali, która obejmuje ubezpieczenie?

- W minionym roku udało nam się zrealizować strategię rozbudowy naszej rozległej sieci szpitalnej. Oprócz tego, że obecnie mamy aż 15 szpitali własnych, rozwijamy także sieć placówek partnerskich. W połowie roku deklarowaliśmy, że sieć liczyć będzie 100 szpitali, a z końcem 2023 przekroczyliśmy już tę liczbę. Zależało nam, by usługa ubezpieczeń szpitalnych była dostępna w całej Polsce, gdyż mamy coraz więcej klientów, którzy posiadają oddziały zlokalizowane w różnych regionach kraju. Cieszę się, że ten cel został osiągnięty.

W jaki sposób docieracie do firm w całej Polsce?

- W ubiegłym roku zrealizowaliśmy kompleksową kampanię marketingową, która wspierała zarówno ofertę ubezpieczeń szpitalnych, jak też sieci naszych szpitali. Jej celem był wzrost świadomości i wiedzy w zakresie kompleksowej opieki szpitalnej w LUX MED. Pierwsza odsłona miała miejsce w mediach społecznościowych i prasie branżowej, a druga realizowana była na platformach VOD. Zależało nam na dotarciu do naszych głównych grup docelowych, tj. decydentów i przedstawicieli HR oraz pracowników klientów B2B na eksperckich i managerskich stanowiskach.

Chcemy stale dostarczać naszym klientom korporacyjnym wiedzę o tym, jak skutecznie zarządzać przedsiębiorstwem w kontekście dbania o zdrowie pracowników. Dlatego też w minionym roku byliśmy obecni na najważniejszych kongresach i konferencjach HR-owych w Polsce. Omawialiśmy trendy, prezentowaliśmy wskaźniki, statystyki i raporty dotyczące ubezpieczeń. Nawiązaliśmy też kilka partnerstw w tym zakresie, m.in. z InFuture Institute. W tym roku będziemy więc wspólnie wyznaczać nowe kierunki dla HR na podstawie Mapy Trendów.

Jakie są Państwa plany na bieżący rok?

- W celu zwiększania satysfakcji klienta, stale optymalizujemy nasze procesy. Obecnie czas likwidacji szkody wynosi średnio do 3 dni, a czas reklamacji – średnio do 4 dni. Wskaźniki te zmniejszyły się o połowę w stosunku do początku 2023 roku.

d24d3uz

Planujemy dalsze działania związane ze zwiększaniem partycypacji wśród tych z naszych dotychczasowych partnerów, którzy obecnie posiadają benefit ubezpieczeń szpitalnych wyłącznie dla kadry managerskiej i zarządu.

Nadal rozwijamy technologię wspierającą zarządzanie ofertą ubezpieczeniową z poziomu portalu pacjenta. Zależy nam na digitalizacji i upraszczaniu dostępu do naszych kanałów kontaktu z klientem.

Sławomir Łopalewski współprowadził panel "HR i biznes w trosce o pracowników" podczas konferencji Praca 4.0 "Zmieniający się świat – wyzwania i szanse dla rynku pracy" organizowanej przez Konfederację Lewiatan. Grupa LUX MED była partnerem głównym wydarzenia.

Inwestowanie w pracowników przez firmy, podnoszenie kompetencji, doszkalanie i zapewnienie atrakcyjnych benefitów znalazły się również wśród tematów Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie. Kolejna edycja EFNI odbędzie się od 16 do 18 października. Można już się rejestrować tutaj. Money.pl jest głównym partnerem medialnym wydarzenia. Zapraszamy!

Materiał sponsorowany przez Konferencję EFNI
d24d3uz

WP Wiadomości na:

d24d3uz
Więcej tematów