Dobry pomysł na biznes
Aż 90 procent dilerów samochodowych ocenia szanse na wzrost sprzedaży nowych aut w ciągu najbliższych pięciu lat na "średnie i duże" - wynika z najnowszego badania przygotowanego przez firmę doradczą PriceWaterhouseCoopers.
Nieco gorzej jest w prognozach na najbliższy rok, ale i tak pozytywne opinie przedstawia sześciu na dziesięciu dilerów.
Uważają oni także, że z roku na rok ich dochody rosną. 38 procent sprzedawców nowych aut zadeklarowało, że w 2006 roku ich marże zwiększyły się w porównaniu z 2005, gdy w poprzednich latach było ich zaledwie około 20 procent. Nie ma się co dziwić, że tylko siedmiu na 100 chce sprzedać swój salon konkurencji.
Jednak według Piotra Wyszogrodzkiego eksperta do spraw motoryzacji w firmie PriceWaterhouseCoopers, w najbliższych latach rynek dilerski będzie się konsolidował i restrukturyzował.
Dilerzy wskazują także na problemy związane z prowadzoną działalnością gospodarczą. Wśród nich najważniejszymi są: napływ używanych samochodów z zagranicy, częste zmiany regulacji prawnych, między innymi dotyczące podatku VAT i wejście na rynek obcych sieci dilerskich.