DHL zdobywa kontrakt na zlecenie koncernu Ford
Kontrakt, który zawarto wstępnie na okres dwóch lat, znacząco poprawi możliwości Ford Motor Indonesia w zakresie dostarczania klientom wysokiej jakości części zamiennych poprzez ogólnokrajową sieć obejmującą 15 punktów dealerskich Ford Superstores. Ponad to Ford Motor spodziewa się, iż dzięki sprawdzonym umiejętnościom i zasobom DHL w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw uda się osiągnąć znaczną poprawę produktywności, efektywności, a także wzrost oszczędności.
02.06.2005 02:00
Potrzebami koncernu Ford Motor związanymi z łańcuchem dostaw zajmuje się DHL Global Customer Solutions (GCS). GCS jest unikalnym podmiotem, zapewniającym globalnie skoordynowane rozwiązania logistyczne dla najważniejszych klientów DHL w zakresie wszystkich rodzajów transportu towarów na całym świecie od producentów do punktów sprzedaży. Poprzez GCS klienci DHL zyskują dostęp do pełnej gamy usług ekspresowych, frachtowych i logistycznych, usług w zakresie zarządzania klientami, doradztwa w zarządzaniu łańcuchem dostaw oraz wdrożenia procedur zarządczych i zarządzania prowadzonego przez wyspecjalizowane, dedykowane poszczególnym branżom zespoły GCS.
Wstępny etap realizacji kontraktu obejmie wszechstronną analizę i przegląd obecnych działań Ford Motor w zakresie magazynowania i dystrybucji oraz ocenę procesów i relacji z dostawcami zewnętrznymi i producentami oryginalnego sprzętu (OEM).
DHL przejmie również odpowiedzialność za zarządzanie działaniami Ford Motor w zakresie magazynowania i dystrybucji w liczącym 2000 m2 magazynie zlokalizowanym w Sunter, w Północnej Dżakarcie. W oparciu o wypracowany przez DHL model Centrum Części Strategicznych (Strategic Parts Center - SPC), obejmujący zarządzanie zapasami, magazynowanie i usługi w ramach pilnych dostaw, magazyn będzie zarządzany przez wydzielony zespół 20 pracowników DHL. Centra SPC są głównym elementem sieci punktów DHL świadczących usługi ekspresowe w Indonezji i zapewniają 4-godzinny czas realizacji dostawy od momentu złożenia zamówienia.
Poza Indonezją, GCS nadzoruje procesy związane z zarządzaniem łańcuchami dostaw marki Ford w Australii, Chinach, Brazylii, Kanadzie, Szwecji, Polsce i Stanach Zjednoczonych, będące połączeniem działań w zakresie przygotowania przesyłek, importu, składowania, dystrybucji oraz obsługi przesyłek ekspresowych, a także zarządzania firmowymi Centrami Dystrybucji Części (PDC).