Dama z futbolówką
Witajcie, fani! - to hasło i wizerunek Damy, która zamiast łasiczki trzyma w ręku... piłkę nożną. Ma ona przyciągnąć do Krakowa turystów z całego świata. Od jutra przez kolejnych 10 dni billboardy z wykorzystaniem motywu ze słynnego obrazu Leonarda da Vinci będą reklamować miasto w Niemczech.
29.06.2006 | aktual.: 29.06.2006 08:16
Krakowscy specjaliści od promocji chcą wykorzystać fakt, że na mundial zjechali kibice z całego świata. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby po zakończeniu piłkarskich zmagań zajrzeli do nieodległego Krakowa. Dlaczego jednak dopiero teraz zdecydowano się na rozpoczęcie akcji reklamowej?
- Przed nami najciekawsze mecze, a na akcję trwającą przez cały mundial nie byłoby nas stać - tłumaczy dyrektorka magistrackiego wydziału promocji i turystyki, Katarzyna Gądek.
Wynajęcie 1200 nośników reklamowych w Berlinie, Dortmundzie, Frankfurcie nad Menem, Hamburgu, Kolonii, Monachium i Stuttgarcie kosztowało budżet Krakowa ok. 60 tys. euro, wydrukowanie billboardów - ok. 30 tys. zł.
Równocześnie władze miasta zapewniają, że ci, którzy zdecydują się odwiedzić Kraków podczas wakacji, nie będą się nudzić. Wakacje będą obfitować przede wszystkim w festiwale muzyczne i teatralne. Zależy nam na tym, żeby oferta w okresie szczytu turystycznego była jak najbardziej zróżnicowana. Praktycznie każdego dnia będzie się działo coś ciekawego - zapewnia dyrektor wydziału kultury i dziedzictwa narodowego Urzędu Miasta, Stanisław Dziedzic.