Czy nowe tabloidy podbiją polski rynek?
"Rzeczpospolita" informuje: na pewno dwa, a
według niektórych źródeł nawet pięć nowych ogólnopolskich gazet
szykuje się do wejścia na rynek. Pierwszy prawdopodobnie tuż po
wyborach prezydenckich, ma zadebiutować płatny tabliod Agory.
Wiadomo na pewno, że najbardziej zaawansowane plany nowych gazet mają Agora oraz Michał Sołowow. Ten drugi zamierza wypuścić wiosną 2006 r. opiniotwórczy dziennik - według nieoficjalnych informacji adresowany do podobnych czytelników, jakich ma "Rzeczpospolita".
Kierujący projektem Paweł Lisicki twierdzi, że cały czas prowadzi rekrutację zespołu. Jeszcze mniej wiadomo o projekcie poważnej gazety wydawnictwa Axel Springer - czytamy w dzienniku.
Najwięcej jest informacji o nowej gazecie Agory. Podobnie jak "Fakt" i "Super Express" ma być tabloidem. Jednak z analizy próbnej makiety dziennika, do której dotarła "Rzeczpospolita", wynika, że nie będzie bezpośrednio z nimi konkurować. Doborem tematów i tytułów oraz szatą graficzną, w tym kolorystyką, zdecydowanie się od nich różni.
To taka "Gazeta Wyborcza" w łagodnej wersji. Lekka, łatwa i przyjemna - komentuje rozmówca dziennika, który przeanalizował makietę nowego tabloidu.
W gazecie czytamy, że Agora wykupiła wieszaki reklamowe na ścianach kiosków, gdzie rywalizowały dotychczas "Fakt" i "Super Express". Atutem nowego taloidu, którego nakład sięgnie podobno miliona egzemplarzy, ma być niska cena - najwyżej 1 zł.
Agora przygotowuje podobno jeszcze dwa inne projekty dzienników, w tym nową opiniotwórczą i prestiżową gazetę - podaje "Rzeczpospolita".