Czy nowe tabloidy podbiją polski rynek?
"Rzeczpospolita" informuje: na pewno dwa, a
według niektórych źródeł nawet pięć nowych ogólnopolskich gazet
szykuje się do wejścia na rynek. Pierwszy prawdopodobnie tuż po
wyborach prezydenckich, ma zadebiutować płatny tabliod Agory.
04.10.2005 | aktual.: 04.10.2005 11:20
Wiadomo na pewno, że najbardziej zaawansowane plany nowych gazet mają Agora oraz Michał Sołowow. Ten drugi zamierza wypuścić wiosną 2006 r. opiniotwórczy dziennik - według nieoficjalnych informacji adresowany do podobnych czytelników, jakich ma "Rzeczpospolita".
Kierujący projektem Paweł Lisicki twierdzi, że cały czas prowadzi rekrutację zespołu. Jeszcze mniej wiadomo o projekcie poważnej gazety wydawnictwa Axel Springer - czytamy w dzienniku.
Najwięcej jest informacji o nowej gazecie Agory. Podobnie jak "Fakt" i "Super Express" ma być tabloidem. Jednak z analizy próbnej makiety dziennika, do której dotarła "Rzeczpospolita", wynika, że nie będzie bezpośrednio z nimi konkurować. Doborem tematów i tytułów oraz szatą graficzną, w tym kolorystyką, zdecydowanie się od nich różni.
To taka "Gazeta Wyborcza" w łagodnej wersji. Lekka, łatwa i przyjemna - komentuje rozmówca dziennika, który przeanalizował makietę nowego tabloidu.
W gazecie czytamy, że Agora wykupiła wieszaki reklamowe na ścianach kiosków, gdzie rywalizowały dotychczas "Fakt" i "Super Express". Atutem nowego taloidu, którego nakład sięgnie podobno miliona egzemplarzy, ma być niska cena - najwyżej 1 zł.
Agora przygotowuje podobno jeszcze dwa inne projekty dzienników, w tym nową opiniotwórczą i prestiżową gazetę - podaje "Rzeczpospolita".