Creative director za godzinę pracę dostaje 475 zł
Prezentujemy badania stawek godzinowych pracowników agencji reklamowych członków Stowarzyszenia Agencji Reklamowych w Polsce.
08.08.2006 08:51
Najwięcej na godzinę zarabia creative director.
„Dając naszym klientom informację o stawkach chcemy pomoc w ocenie i porównywaniu między sobą propozycji finansowych składanych przez agencje podczas procesu negocjacji wynagrodzenia. Mamy nadzieje, że wspomoże to obie strony w ustalaniu wzajemnie korzystnych warunków współpracy” -powiedział Paweł Kastory, prezes SAR.
Stawki godzinowe w PLN:
creative director - 475creative group head – 363senior copywriter – 283copywriter – 239junior copywriter – 182senior art director – 294art director – 246junior art director – 206graphic designer – 209DTP operator - 189client service director – 442group account director – 353account director – 310account supervisor – 261account manager – 227account executive – 176account assistant - 112production director – 285print production manager – 276broadcast production manager – 363print producer – 198broadcast producer – 261art buyer - 235strategic director – 451strategic planner – 244researcher (strategic department) – 208traffic manager – 204traffic biller – 152
Podane stawki godzinowe przyjęte dla poszczególnych stanowisk, mają pokrywać wszystkie koszty agencji związane z realizacją kontraktu oraz zakładaną marżę. W związku z tym stawki skalkulowane są przy założeniu, iż wynika z nich całość wynagrodzenia agencji przez klienta, czyli nie są już do nich dodawane później żadne prowizje czy inne opłaty.
Wszystkie stawki w PLN są wg stanu na marzec 2006 r. W badaniu uczestniczyło 21 agencji reklamowych. Badanie na potrzeby SAR wykonała firma IDEA, od kilku lat zajmująca się projektem „Badania płac” dla SAR.