CR Media: 7% udziału online w 2009 r.
W tym roku internet będzie miał 4,9% udziału w rynku reklamowym. W 2009 r. może to być nawet 7%, wynika z szacunków CR Media Consulting opublikowanych w raporcie Ad.Media. Wydatki na reklamę online wyniosą w tym roku ok. 320 mln złotych, by w 2009 r. osiągnąć wartość 536,3 mln złotych.
Internet odnotował w 2006 r. najwyższą dynamikę wzrostu spośród wszystkich mediów, która w ujęciu rok do roku wyniosła 54%.
01.03.2007 12:00
7% udział internetu w rynku reklamowym w 2009 r. najbardziej odbije się na reklamie telewizyjnej i prasowej.
Dynamika wzrostu wydatków na sieć będzie się utrzymywać na poziomie 25% - 40% do 2009 r.
CR Media szacuje, że wydatki na reklamę radiową wyniosą w tym roku 514,8 mln zł. ( 7,8% udziału w wydatkach na reklamę ), na prasę 2,15 mld zł ( 32,8% udziału ) i na telewizję 3,57 mld zł. ( 54,5% udziału ). Wartość całego rynku reklamowego ma wynieść w tym roku w Polsce 6,56 mld zł netto.
Przychody reklamowe w ujęciu netto wzrosły w 2006 roku, zgodnie z przewidywaniami, o 9,9%, wynika z szacunków CR Media Consulting. Firma przewiduje w swoim raporcie, że w latach 2007 - 2009 wzrost średniej dynamiki wartości rynku reklamy będzie na poziomie 8,5 - 9,5%.
W raporcie nie jest podane w jaki sposób estymowana jest wielkość rynku online. Wiadomo, że nie jest brana pod uwagę wartość rynku reklamy w wyszukiwarkach.
CR Media Consulting S.A. zajmuje się doradztwem w zakresie planowania i zakupu kampanii reklamowych w mediach. Oferuje analizy badawcze rynku mediów i reklamy.
Pełny raport Ad.Media "Rynek reklamy w Polsce w latach 2007 - 2009" jest do pobrania - http://www.crmc.pl/index.html?id=186 na stronach CR Media.