Co zaproponuje platforma cyfrowa ITI?
Nowa platforma cyfrowa, która rusza w październiku, będzie miała w swojej ofercie dwa modele dekoderów - z dyskiem twardym i bez. Co jeszcze?
18.09.2006 09:24
W październiku wystartuje trzecia platforma cyfrowa w Polsce firmy ITI Neovision. Platforma wprowadza do Polski telewizję wysokiej rozdzielczości (HDTV), dająca lepszą jakość obrazu i dźwięku (Dolby Digital 5.1). Co jeszcze zaoferuje przyszłym użytkownikom?
Najważniejszy mechanizm, czyli dekoder platformy, dostarczy firma ADB Polska. Dekodery wyposażone będą w twarde dyski o pojemności 250 GB, co pozwoli na zgromadzenie na nich do 300 godzin audycji, ale jak się dowiedzieliśmy dostępna będzie też opcja zakupienia dekodera bez dysku twardego.
(dekoder z dyskiem twardym)
Jeden z boxów będzie miał dysk twardy Seagate o pojemności 250GB i funkcjonalności DVR (pauzowanie żywego obrazu, nagrywanie). Dodatkowo ma być uruchomiony serwis Push VoD (Video on Demand) dla którego będzie zarezerwowane 170GB dysku.
Dekodery będą miały dwie skrzynki satelitarne na chipie STi7100 z pamięciami flash NOR 4MB, flash NAND 64MB, ram 192MB oraz tunerze DVB-S2. Taka konfiguracja umożliwia odtwarzanie danych HD (full High Definition) i jest najmocniejszym urządzeniem jakie będzie dostępne na polskim rynku.
Inne dane techniczne: standard DiSEqC 1.1, wyjścia: HDMI, SPDIF, SCART (SD lub HD skalowane w dół do SD dla użytkowników bez telewizora HD), Ethernet, USB. Będzie także system dostępu warunkowego (CA): Conax CAS7.
Jaka będzie oferta programowa?
Początkowo wprowadzone zostaną co najmniej trzy kanały telewizyjne w standardzie HD (m.in. Discovery Channel).
„Zainteresowanie telewizorami High Definitnion jest duże, ale do tej pory na polskim rynku nie można było wykorzystać podstawowych możliwości tych odbiorników. Już dziś mogę obiecać, że na starcie w nowej technologii wprowadzimy co najmniej trzy stacje telewizyjne, w tym kanał sportowy, a w nim rozgrywki Ligi Mistrzów” - informuje Maciej Sojka.
W przyszłości ma być ich więcej kanałów w HD. Ponadto w normalnym standardzie będzie dostępnych kilkadziesiąt kanałów.
PVR (Personal Video Recorder) to technologia, dzięki której użytkownik będzie mógł skomponować swój własny program. Wystarczy przejrzeć aktualny program telewizyjny, następnie zaprogramować to, co nas interesuje, a później wszystko obejrzeć w dogodnym czasie.
W niedalekim czasie oprogramowanie ma uczyć się nawyków właściciela i samo dokonywać nagrań ulubionych jego programów.
Kolejną nowością jest usługa VOD (Video On Demand), czyli prywatna wypożyczalnia video. Polega to na udostępnieniu przez nadawcę biblioteki filmów, dokumentów, seriali i innych programów, poprzez przesłanie ich na specjalną część dysku. Wszystko to przy kompresji danych MPEG-4.
MPEG-4 to najnowocześniejszy obecnie standard kompresji audio i video, pozwalający na zachowanie bardzo wysokiej jakości przy niskim zapotrzebowaniu na pasmo transmisji danych.
ITI już teraz deklaruje szeroki wachlarz pozycji w ich wirtualnej wypożyczalni.
Port USB 2.0 ma umożliwić podłączenie do nich nowych urządzeń np. kartę z aparatu cyfrowego czy też słuchawkę Skype’a, a dzięki Ethernetowi, dekoder będzie mógł zostać podłączony do internetu.
Szacuje się, że same koszty wynajmu miejsca na satelicie będą kosztować Grupę ITI ok. 150 mln zł. Do tego dochodzi cała reszta kosztownych zabiegów technicznych, produkcyjnych i marketingowych.
Nowa platforma cyfrowa ITI zapowiada, że w grudniu będzie już mieć kilkadziesiąt tysięcy klientów.
— Docelowo chcemy być liderem rynku pod względem liczby klientów. Mamy ku temu wszystkie atuty: ludzi, technologię, programy i przede wszystkim podejście nastawione na satysfakcję klientów — powiedział dla "PB" Bogusław Kułakowski, wiceprezes grupy ITI ds. technologii, badań i rozwoju.
Więcej informacji zostanie podanych w piątek, gdy zostanie zaprezentowana oferta programowa, cenowa, logo, boxy oraz ujawniona zostanie także marka nowego projektu. Specjalna relacja w wortalu Wirtualnemedia.pl.
Podobne informacje
'ITI nie zaskoczył nas niczym, nad czym nie pracowalibyśmy'
Studio kanału sportowego ITI za 3 mln euro
Platformy cyfrowe walczą o dystrybucję