CNN numerem jeden
Wyniki Badania EMS potwierdzają, że CNN jest numerem jeden wśród międzynarodowych kanałów informacyjnych.
Globalna sieć informacyjna CNN umocniła swoje przywództwo wśród grupy docelowej badań EMS.
Badania EMS Winter 2005 (European Media and Marketing Survey) potwierdziły dotychczasową pozycję CNN jako stacji telewizyjnej wybieranej przez europejską elitę. Badania EMS potwierdziły, że stacja kontynuuje liderowanie pośród wszystkich międzynarodowych kanałów informacyjnych, co widoczne jest zarówno w dziennych, tygodniowych jak i miesięcznych wynikach oglądalności CNN na tle pozostałych (odpowiednio 5,4%, 19,0%, 34,5%). Warto dodać, że wszystkie wspomniane wskaźniki, z roku na rok są coraz większe.
Stacja CNN potwierdza również swoją pozycję jako najlepszej stacji dla „obywateli świata”. Stacja określa swoją grupę docelową jako menedżerów, przedstawicieli biznesu, często przemieszczających się (powyżej 6 podróży lotniczych rocznie) lub osób z wysokimi dochodami, powyżej 80.000 Euro rocznie. CNN swojego najbliższego konkurenta pozostawia w tej stawce daleko z tyłu, z 13% stratą wspomnianej widowni docelowej.
„CNN umocniło swoją pozycję lidera kanału informacyjnego wybieranego przez wyjątkowo krytycznych i bardzo wymagających widzów, którzy są przedstawicielami ‘obywateli świata‘. Rosnące wymagania publiczności oraz zwiększająca się sympatia widzów najlepiej dowodzi roli lidera CNN jako międzynarodowego kanału informacyjnego” – powiedział Jonathan Davies, V-ce Prezes promocji sprzedaży CNN na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.
Do badań EMS przyłączyła się, po raz pierwszy, Polska. Pełne wyniki EMS z udziałem Polski będą opublikowane razem z wynikami EMS Summer 2006.
Dodatkowo CNN otrzymało tytuł wiodącej marki informacyjnej na świecie dla menedżerów najwyższych szczebli finansowych oraz decyzyjnych firm na całym świecie, dzięki Badaniom Globalnych Rynków Finansowych.
EMS jest przeprowadzana dwukrotnie w ciągu roku przez duńską agencję INTERVIEW*NSS w 16 krajach Europy. Badania EMS są przeprowadzana wśród widzów oraz konsumentów należących do 20% europejskich gospodarstw domowych o najwyższych dochodach. Respondenci EMS stanowią śmietankę osób powyżej 21 roku życia, spełniających kryteria: najwyższego stopnia kadry zarządzającej, częstego podróżowania samolotem (powyżej 6 lotów rocznie), wysokich dochodów powyżej 80.000 Euro rocznie oraz wysokiej dochodu na osobę w rodzinie. Dane niezbędne do badań EMS Winter 2005 zostały zgromadzone pomiędzy czerwcem 2004 a majem 2005 roku.