Trwa ładowanie...
03-09-2008 17:10

Chude kobiety znikną z telewizyjnych reklam?

Dostrzegając, że reklamy mają negatywny wpływ na samoocenę kobiet, Parlament Europejski zalecił, by reklamodawcy "z większą ostrożnością wykorzystywali skrajnie chude
kobiety do reklamowania produktów".

Chude kobiety znikną z telewizyjnych reklam?Źródło: Jupiterimages
d3bvy9b
d3bvy9b

W przyjętej rezolucji eurodeputowani wezwali reklamodawców i wydawców do "bardziej odpowiedzialnej postawy redakcyjnej wobec przedstawień skrajnie chudych kobiet jako wzorów do naśladowania". Zaapelowali, by ukazywali oni "bardziej realistyczne wizerunki ciała".

Eurodeputowani skrytykowali także powielanie przez reklamy stereotypów płciowych, "co stanowi przeszkodę dla stworzenia nowoczesnego i egalitarnego społeczeństwa". Zaprotestowali przeciwko występującemu w reklamach uprzedmiotowieniu ludzi, dyskryminacji i poniżaniu płci. Dodatkowo reklamy czasami mogą w karykaturalny sposób prezentować sytuacje z życia mężczyzn i kobiet - ostrzegli.

To wszystko, ich zdaniem, ma negatywny wpływ na dzieci i młodzież. Reklamy - głosi rezolucja - warunkują poglądy młodych ludzi na siebie, swoje środowisko, kulturę, a w szczególności na przemoc.

Podczas głosowania nie zyskały poparcia poprawki, które zmierzały do ustanowienia kodeksów etycznych i wprowadzenia uregulowań prawnych dla sektora reklamy. Zamiast tego eurodeputowani zaproponowali kampanie uświadamiające społeczeństwo, że może dojść do przedstawiania w reklamach kobiet i mężczyzn w sposób uwłaczający ich godności albo seksistowski.

Dodatkowo, by promować dobre przykłady w reklamach, PE zaapelował o ustanowienie nagrody dla reklamodawców, by uhonorować te reklamy, które najlepiej zrywają ze stereotypami płciowymi i prezentują pozytywny obraz kobiet i mężczyzn. (jks)

Michał Kot

d3bvy9b
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3bvy9b
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj