Chętnie kupujemy książki w Internecie
Polski czytelnik coraz chętniej korzysta z
usług księgarni internetowych. W 2002 r. sprzedaż książek on-line
wzrosła o 75%, w 2003 r. wzrost będzie niewiele mniejszy -
ponad 70% - informuje "Rzeczpospolita".
Zdecydowanym liderem jest Merlin.pl., który oferuje prawie 150 tys. różnych tytułów. Obroty księgarni Merlin powiększyły się w ciągu pięciu lat o ponad 3000%. Takiego tempa wzrostu nie ma żadna firma na polskim rynku księgarskim - pisze dziennik.
W opublikowanym w tym roku rankingu firmy Deloitte&Touche Merlin zajął pierwsze miejsce wśród najszybciej rozwijających się firm branży IT w Polsce i 27. miejsce w Europie. Na koniec 2003 r. zapowiada zwiększenie sprzedaży o 55% - do 24 mln zł.
W księgarniach internetowych czytelnicy szukają głównie rzadkich pozycji, a także tytułów oraz publikacji sprzedawanych w promocjach. Ale idą też rynkowe hity. W ciągu trzech dni od ogłoszenia nazwiska ostatniego laureata literackiego Nobla sprzedano ponad 200 egz. "Hańby".
Można szacować, że Merlin ma ponad 75% udziału w obrotach wszystkich polski księgarni internetowych. Ale ogromna konkurencją jest sprzedaż on-line prowadzona przez samych wydawców. Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba zamówień ze stron Wydawnictwa Literackiego, Znaku, Książki i Wiedzy czy Rebisu.