Trwa ładowanie...
04-08-2009 20:10

Brytyjski gwiazdor kpi z tragicznej historii Polski

Liczne protesty wywołał prezenter programu motoryzacyjnego telewizji BBC 2 ("Top Gear") Jeremy Clarkson, który w nadawanym na żywo niedzielnym show sparodiował inwazję Niemiec na Polskę z 1939 roku w reklamie Volkswagena Scirocco.

Brytyjski gwiazdor kpi z tragicznej historii PolskiŹródło: PAP/EPA
drvib72
drvib72

Reklama w formie wiadomości dziennika telewizyjnego wykorzystuje markę handlową Volkswagena Scirocco TDI, pokazując współcześnie zmontowane sceny panicznej ucieczki Polaków przed domniemaną inwazją niemiecką, wobec której polska armia jest bezradna.

Zobacz film

W reklamie, którą obejrzało ok. 6,7 mln telewidzów, Polacy rzucają się w wielkim pośpiechu do autobusów i pociągów, porzucają niedojedzone posiłki w stołówkach i zmierzają w stronę granicy.

Reklamę aluzyjnie nawiązującą do exodusu Polaków z września 1939 roku wieńczy napis: "Volkswagen Scirocco TDI. Berlin to Warsaw in one tank" (Volkswagen Scirocco. Trasa Berlin-Warszawa na jednym baku).

Angielskie słowo "tank" jest wieloznaczne, w języku militarnym oznacza czołg i może sugerować, iż inwazja hitlerowców na Polskę niewiele ich kosztowała.

Dokładna liczbę skarg ma zostać opublikowana w środę. BBC twierdzi, że była ich tylko garstka.

drvib72
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
drvib72
Więcej tematów