Trwa ładowanie...
d2qw8sw

Brytyjska prasa o inwestycji Rovera w Daewoo-FSO

Śmiałym posunięciem nazywa dziennik Financial Times plany przejęcia kontroli nad Daewoo-FSO przez MG Rover, potwierdzone w piątek przez brytyjską firmę i przedstawicieli polskiego rządu.

d2qw8sw
d2qw8sw

Strategia MG Rovera polegałaby na wykorzystaniu operacji w Polsce jako bazy produkcji i dystrybucji, z której firma mogłaby zaatakować rynek samochodowy Europy Środkowej i Wschodniej - napisał "FT" o planach firmy.

The Guardian pisze o polskiej odskoczni do potencjalnie lukratywnego rynku Europy Środkowo-Wschodniej.

W ciągu 6-12 miesięcy w zakładach nowej spółki produkowanych byłoby do pięciu modeli, obok obecnych modeli Daewoo, także marki samochodów MG Rovera.

MG Rover ma znaczny potencjał produkcyjny w środkowej Anglii. Zakłady w Longbridge mogą produkować ok. 200 tys. aut rocznie, ale ekspansja w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wymaga produkcji na miejscu - podkreśla The Guardian, powołując się na wypowiedź zarządu firmy.

d2qw8sw

Szczegóły transakcji wciąż są negocjowane. Strona polska liczy na to, że Brytyjczycy wejdą kapitałowo do NSC (New Small Company, robocza nazwa dla firmy, która ma być wydzielona z Daewoo-FSO i przejąć najlepsze aktywa), wykupując co najmniej 10-proc. udział.

Niewykluczone jednak, że Brytyjczycy będą woleli uruchomić produkcję w oparciu o licencję. Wszelka transakcja najprawdopodobniej będzie przewidywać znaczną pomoc rządu polskiego dla MG Rovera po to, by zakłady na Żeraniu utrzymać przy życiu. Rząd poszukiwał możliwego nabywcy dla Daewoo-FSO w samochodowej branży i w przeszłości kilkakrotnie udzielił gwarancji kredytowych zakładom - podkreśla "FT".

"FT" zwraca uwagę na trudną sytuację finansową MG Rovera, który traci udział w rynku zachodnioeuropejskim, choć lepiej mu się wiedzie na rynku brytyjskim. W pierwszych czterech miesiącach br. sprzedaż MG Rovera w Europie Zachodniej zmniejszyła się o 7% wobec 2,8% spadku na rynku nowych samochodów w Wielkiej Brytanii.

Z kolei Daily Telegraph zauważa, że finanse MG Rovera są od dawna tematem spekulacji. MG Rover został utworzony na bazie zakładów Rovera, których BMW desperacko chciała się wyzbyć przed dwoma laty, odsprzedając je oficjalnie za 10 funtów konsorcjum Phoenix.

d2qw8sw

The Guardian dopatruje się analogii między transakcją BMW-Phoenix a obecnie negocjowanymi przez MG Rovera warunkami zaangażowania się w Daewoo-FSO.

Daily Telegraph sugeruje zaś, że MG Rovera może nie być stać na zagraniczne inwestycje. Dziennik przypomina, że wcześniejsze próby przekazania części produkcji zagranicę podejmowane przez Rovera w latach 90. (montownia modeli Maestra w Bułgarii i Montego w Indiach) nie przyniosły wyniku. (jask)

d2qw8sw
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2qw8sw
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj