Trwa ładowanie...
11-12-2007 04:10

Bruksela: za dużo reklam w polskiej tv!

W polskich telewizjach jest zbyt dużo
reklam - uznała Komisja Europejska. Dla widza to doskonała
wiadomość. Dla nadawców to najgorszy prezent pod choinkę - ocenia
"Gazeta Wyborcza".

Bruksela: za dużo reklam w polskiej tv!Źródło: Jupiterimages
d2962js
d2962js

"Sponsorem prognozy pogody jest producent leku na przeziębienie" - do takich komunikatów stacje telewizyjne już zdążyły nas przyzwyczaić. To, że każdy program - nawet prognoza pogody - ma swego sponsora, a nawet kilku, wynika z olbrzymiego popytu na reklamę. Czas reklamowy w telewizjach jest ustawowo ograniczony do 12 minut na godzinę, a chętnych na reklamowe minuty - znacznie więcej. Nadawcy proponują więc niektórym sponsoring: maksymalnie ośmiosekundowe zapowiedzi niewliczane do czasu reklamowego. Przynajmniej do tej pory.

Z najnowszych badań Komisji Europejskiej wynika, że w niektórych krajach stacje często ten limit reklamowy przekraczają. Unijni urzędnicy wszczęli już postępowanie dyscyplinujące wobec Hiszpanii. Następne w kolejce są Włochy i - jak dowiedziała się "Gazeta" - Polska.

Sprawa jest poważna, prawdopodobnie będziemy musieli zmienić ustawę, co pociągnie za sobą duże zmiany na rynku reklamowym - mówi Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT.

Raport Komisji Europejskiej ma blisko 900 stron - podaje "Gazeta Wyborcza". Wczoraj szef KRRiT spotkał się z szefami biur reklamy oraz prawnikami TVP 1, Polsatu, TVN oraz TV 4. Te stacje zostały objęte badaniem i zdaniem Komisji przekraczają limity. Ustaliliśmy, że każda firma przygotuje własną odpowiedź, a potem Rada wypracuje stanowisko dla ministra kultury, który odpowie Brukseli - mówi anonimowo szef biura reklamy jednej ze stacji. (PAP)

d2962js
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2962js
Więcej tematów