Brejza wygrywa w NSA. "Zero tolerancji do szastania publicznymi pieniędzmi"

Europoseł Krzysztof Brejza wygrał sprawę związaną z ujawnieniem kosztów antyunijnej kampanii dotyczącej cen energii elektrycznej. O swoim sukcesie w Naczelnym Sądzie Administracyjnym napisał w mediach społecznościowych. Jak napisał, chodziło o "ujawnienie kosztów antyunijnego szczucia".

Krzysztof BrejzaKrzysztof Brejza
Źródło zdjęć: © East News, X | Filip Naumienko, REPORTER
oprac.  MMIK
173

Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargę kasacyjną złożoną przez PGNiG Termika S.A. Teraz Spółka będzie musiała udostępnić Krzysztofowi Brejzie informacje na temat wkładu finansowego w antyunijną kampanię dotyczącą cen energii elektrycznej, czego wcześniej odmawiała.

Sprawa trafi do prokuratury?

O swoim sukcesie w NSA Krzysztof Brejza poinformował w serwisie X (dawniej Twitter), zamieszczając zdjęcie przedstawiające wyrok sądu. Wynika z niego, że skarga złożona przez PGNiG została oddalona, a spółka musi zapłacić europosłowi 240 zł, tytułem zwrotu kosztów zastępstwa procesowego.

Brejza skomentował całą sytuacje mocnymi słowami. "Wygrałem sprawę w NSA o ujawnienie kosztów antyunijnego szczucia przez PiS-owską spółkę skarbu państwa" - napisał w serwisie X. Jednocześnie poinformował, że gdy tylko uzyska odpowiednie dane na temat kosztów kontrowersyjnej kampanii, złoży zawiadomienie do prokuratury. "Zero tolerancji do szastania publicznymi pieniędzmi" - dodał.

Antyunijna kampania

Przedmiotem sporu była antyunijna kampania dotycząca cen prądu. Jej pomysłodawcą było Ministerstwo Aktywów Państwowych, a oficjalnie podpisało się pod nią Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie. Jak się jednak okazało, nie wszyscy członkowie TGPE mieli świadomość, że uczestniczą w takiej kampanii.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz też: Jechali na ratunek. Rosyjska rakieta spadła tuż przed ich maską

Wirtualna Polska dotarła do informacji, z których wynikało, że została ona sfinansowana przez państwowe spółki: Enea Połaniec, Enea Wytwarzanie, PGE GiEK, Tauron Wytwarzanie, PGNiG Termika oraz Energa. Według nieoficjalnych informacji, kampania miała pochłonąć 12 milionów złotych, a jednym z jej pomysłodawców był Jacek Sasin. Celem manipulacji na billboardach, miało być przekonanie Polaków, że to Unia Europejska jest odpowiedzialna za wzrost cen prądu - wg przekazywanych informacji aż 60 proc. ceny energii miało być skutkiem wprowadzonej przez UE opłaty klimatycznej, podczas gdy niezależni eksperci wskazywali, że w rzeczywistości kwota ta jest ok. trzy razy niższa.

Wybrane dla Ciebie

Drapacz chmur w ogniu. Wielka ewakuacja w Dubaju
Drapacz chmur w ogniu. Wielka ewakuacja w Dubaju
Donald Trump ujawnił majątek. Jest całe oświadczenie
Donald Trump ujawnił majątek. Jest całe oświadczenie
Komunikat ambasady RP w Jordanii. "Szybko opuścić kraj"
Komunikat ambasady RP w Jordanii. "Szybko opuścić kraj"
Wojsko gotowe do działań na Bliskim Wschodzie. Co z Polakami?
Wojsko gotowe do działań na Bliskim Wschodzie. Co z Polakami?
Polak w kosmosie. Wiadomo, ile kosztuje misja
Polak w kosmosie. Wiadomo, ile kosztuje misja
Irańskie media: 60 ofiar ataku na Teheran
Irańskie media: 60 ofiar ataku na Teheran
Salmonella w produkcie z Biedronki. Pilne ostrzeżenie dla klientów
Salmonella w produkcie z Biedronki. Pilne ostrzeżenie dla klientów
List otwarty do prezesa PZPN. Dziennikarz domaga się w nim dymisji
List otwarty do prezesa PZPN. Dziennikarz domaga się w nim dymisji
Eskalacja konfliktu izraelsko-irańskiego. Papież apeluje o dialog
Eskalacja konfliktu izraelsko-irańskiego. Papież apeluje o dialog
Upał, a potem nawałnice. IMGW planuje ostrzeżenia
Upał, a potem nawałnice. IMGW planuje ostrzeżenia
Poranny pożar na wysypisku. Akcja strażaków
Poranny pożar na wysypisku. Akcja strażaków
Gigantyczny hotel na polskim wybrzeżu świeci pustkami. Co dalej?
Gigantyczny hotel na polskim wybrzeżu świeci pustkami. Co dalej?