Blisko 1/5 dorosłych internautów ogląda codziennie wideo online
57 procent dorosłych internautów korzysta z Internetu aby obejrzeć
materiał wideo, a 19 procent robi to codziennie - wynika z badania
Pew Internet & American Life Project.
Dla 62 procent internautów oglądających wideo online ulubionymi klipami są te "profesjonalnie wyprodukowane". Treści "stworzone przez amatorów" preferuje 19 procent badanych, a 11 procent na równi traktuje oba rodzaje materiałów.
27 procent respondentów oglądających wideo online ogląda lub pobiera klipy z należącego do Google serwisu YouTube. Z kolei spośród tych, którzy korzystają z więcej niż jednej tego typu stron, 29 procent najczęściej wybiera właśnie YouTube.
Dla dorosłych internautów najpopularniejsze klipy wideo to takie zawierające najświeższe informacje. Następne pod względem popularności są klipy humorystyczne, muzyczne, edukacyjne, animowane, prezentujące filmy lub programy telewizyjne, polityczne, sportowe oraz reklamy.