Billboard, który wysyła reklamę do komórki
Francuska firma JCDecaux ma zamiar poszerzyć swoją ofertę o reklamy wysyłane do telefonów komórkowych. Ma je otrzymywać każdy, kto znajdzie się w pobliżu billboardów albo przystanków autobusowych.
Pierwsze testy już wkrótce rozpoczną się we Francji. W przystankach i billboardach będzie montowany niewielki nadajnik ( Wi-Fi, Bluetooth lub inny ), który wykryje znajdujące się w pobliżu telefony i wyśle do nich reklamę. Żeby jednak ją otrzymać, właściciel komórki najpierw będzie musiał się zarejestrować na stronie internetowej JCDeaux, podając przy okazji swój wiek, preferencje dotyczące zakupów itd.
13.05.2006 12:03
Przedstawiciel firmy twierdzi, że chodzi o to, by do odbiorców trafiały tylko interesujące ich ogłoszenia. Podkreśla także, że ilość komunikatów - którymi mogą być np. dzwonki, pliki wideo i audio czy kupony uprawniające do zniżki w danym sklepie - musi zostać wyważona, by użytkownicy nie zniechęcili się do usługi.
Użytkownicy, którzy zdecydują się na wzięcie udziału w akcji, będą mieli do rozwiązania dwa dodatkowe problemy. Pierwszym z nich będzie szybciej zużywająca się bateria telefonu, drugim - potencjalni włamywacze skanujący okolicę w poszukiwaniu urządzeń bezprzewodowych ( patrz artykuł: "CeBIT - każdy mógł zostać hakerem - http://wireless.idg.pl/news/90656.html" ).