Trwa ładowanie...
d3u6lok
13-06-2006 01:45

Bigos podbija Anglię

Wraz z rosnącą liczbą polskich imigrantów w Wielkiej Brytanii coraz większą popularnością cieszy się polska żywność. Jednak to nie tylko zasługa Polaków, których na Wyspach Brytyjskich jest już ponad 750 tys.

Ponad połowa klientów polskich sklepów to rodowici Brytyjczycy. – Anglicy albo mają znajomych Polaków, polskiego współmałżonka albo też byli kiedyś w Polsce – tłumaczy Anna Kopała z londyńskiego sklepu z polską żywnością Polsmak. Jej sklep powstał na fali nowej imigracji – założono go w listopadzie 2004 roku. Na początku zaciekawionych Anglików przyciągał fakt, że sklep odróżniał się od reszty.

d3u6lok
d3u6lok

Wiejska suszona to rarytas

Wystrój sklepu i produkty są oczywiście inne niż w reszcie tutejszych sklepików – mówi Kopała. Sztandarowych produktów polskiego eksportu jest wiele. Są to zwykle zdrowe, proste i pożywne dania i potrawy wysokiej jakości, jakich na Wyspach nie było od II wojny światowej – twierdzi Rhiannon Batten z „Independent”. Opinię gazety potwierdzają sklepikarze. – Anglicy kupują wszystko: kiełbasy, pierogi, gołąbki, bigosy, a nawet polskie mleko – wylicza Kopała. Nic dziwnego – w kraju, w którym w skład kiełbasy wchodzi 40-50% mięsa, kabanosy lub wiejska suszona są prawdziwym rarytasem.

Większe zainteresowanie Brytyjczyków polskimi wyrobami zauważyli też właściciele polskiej restauracji Hajduczek w Oksfordzie. Restauracja powstała tuż przed otwarciem się Unii na wschód, w grudniu 2003 roku.

Po zbójnicku

Chociaż wszystko jest popularne, to tubylcy szczególnie lubią placki, pierogi i bigos. Największym hitem jest chyba placek po zbójnicku, w niektórych regionach Polski nazywany plackiem po węgiersku. Z oczywistych powodów nie nazywamy go tak tutaj – śmieje się Maria Bałchan z Hajduczka.

d3u6lok
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3u6lok
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj