PolskaBankowe negocjacje ws. Daewoo FSO

Bankowe negocjacje ws. Daewoo FSO

Banki wierzyciele podpisały porozumienie z Daewoo FSO - żerańską spółką oraz skarbem państwa, określające harmonogram, termin i zasady restrukturyzacji zadłużenia tej firmy. Daewoo FSO jest winne 6 polskim bankom wierzycielom blisko 600 mln zł.

22.09.2003 | aktual.: 22.09.2003 21:42

Wiceprezes Daewoo FSO Janusz Woźniak powiedział, że banki zgodziły się na początku na rozłożenie części należności zobowiązań, a po ich spłacie na umorzenie reszty. W zależności od banku są to różne proporcje: jedne banki zgodziły się na większe umorzenie, inne na większe rozłożenie na raty.

Aby porozumienie weszło w życie, musi się na to zgodzić również strona koreańska. Między innymi o tej sprawie będzie we wtorek w Seulu rozmawiał wiceminister gospodarki Jacek Piechota, który jedzie do Korei Południowej na rozmowy dotyczące przyszłości żerańskiej spółki.

Wiceminister Piechota powiedział, że w Seulu, oprócz kwestii częściowego umorzenia zaległości wobec polskich banków wierzycieli i rozłożeniu reszty na raty, będzie rozmawiał również o zamianie długów Daewoo FSO na nowe akcje polskiej spółki i podniesieniu kapitału. Jacek Piechota wyjaśnił, że tego rodzaju rozwiązanie pozwoliłoby Daewoo kontynuować działalność w dotychczasowym kształcie, ale ze zmienioną strukturą kapitałową.

Wiceminister gospodarki przypomniał, że jak na razie na rozwiązanie to nie zgadzają się Koreańczycy, którzy na czwartkowym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy Daewoo FSO postawili wyraźne veto. Walne Zgromadzenie zostało przerwane do 29 września. Do tego czasu z Koreą mają być wyjaśnione wszystkie kwestie sporne.

Nieoficjalnie mówi się, że polskiej stronie zależy, aby to wszystko zostało zakończone do końca września, ponieważ od 1 października wchodzi niekorzystne dla Daewoo FSO nowe prawo upadłościowe.

Rozmowy w Seulu mają także dotyczyć spraw związanych z przedłużeniem praw do produkcji i sprzedaży Daewoo FSO podstawowych modeli aut, czyli lanosa i matisa.

Koreańskie Daewoo Motor jest głównym akcjonariuszem spółki Daewoo FSO. Pozostali najwięksi wierzyciele, od których zależy przyszłość fabryki, to polskie i koreańskie banki oraz skarb państwa.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)