Podwyższenie standardów współpracy pomiędzy bankami a małymi i średnimi przedsiębiorstwami służy rozpoczęta w środę III edycja konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców.
Organizatorzy - Krajowa Izba Gospodarcza, Polsko-Amerykańska Fundacja dla Małych Przedsiębiorstw, Warszawski Instytut Bankowości - chcą spopularyzować dobre oferty bankowe, przeznaczone właśnie dla małych i średnich przedsiębiorstw. Liczą, że nagroda będzie dla banku certyfikatem, który świadczy o profesjonalnej obsłudze i pomocy dla przedsiębiorców.
Ważnym elementem konkursu jest ocena banków dokonywana przez klientów. _ Te banki, które wygrają w konkursie, są nie tylko dobrze oceniane przez specjalistów, ale także przez klientów_ - zaznaczył Mieczysław Bąk z Polsko-Amerykańska Fundacja dla Małych Przedsiębiorstw. Uwagi przedsiębiorców pozwoliły bankom PKO BP i PeKaO S.A. ulepszyć ich ofertę - twierdzi Bąk.
W tegorocznym konkursie dodano nową kategorię "banki spółdzielcze". Organizatorzy konkursu twierdzą, że są one bliżej przedsiębiorców i ich oferta niejednokrotnie jest o wiele bardziej atrakcyjna niż dużych banków komercyjnych.
III edycja konkursu potrwa od maja br. do stycznia 2002 roku.
Na stronach Wiadomości WP trwa obecnie ankieta nt. poziomu usług bankowych w Polsce. Z ponad 1600 osób, które do środy po południu wypowiedziały się w tej kwestii, 40% ocenia ten poziom jako "raczej zły", a 22% jako "zdecydowanie zły". Ocenę "raczej dobry" wystawiło 32%, zaś "zdecydowanie dobry" jedynie 2% odpowiadających internautów. (reb)
Zobacz aktualne wyniki ankiety.