AWR Wprost zamyka "BusinessWeeka"
Polska edycja "BusinessWeek" przestanie się ukazywać od stycznia przyszłego roku.
„BusinessWeek”, dwutygodnik ekonomiczny wydawany na licencji McGraw Hill przez Agencję Wydawniczo-Reklamową Wprost, przestanie się ukazywać począwszy od stycznia 2006 roku. Tytuł znajdował się w portfolio AWR Wprost od stycznia 2000 roku.
- Przez ostatnie kilka lat polski „BusinessWeek” zmienił zupełnie swoje oblicze. Od 2004 roku ponad 70 proc. zawartości merytorycznej tworzyła krajowa redakcja. Piotr Aleksandrowicz, redaktor naczelny polskiej edycji BusinessWeeka, wraz z zespołem doświadczonych dziennikarzy stworzyli silny, opiniotwórczy magazyn gospodarczy, który zyskiwał coraz większe zainteresowanie, zarówno wśród czytelników, jak i partnerów reklamowych. W kwietniu 2004 roku „BusinessWeek” przeszedł na cykl dwutygodniowy, wydawca nosił się z zamiarem przekształcenia tytułu w tygodnik. Decyzja o zaprzestaniu ukazywania się tytułu została podjęta m.in. po tym, jak McGraw Hill, licencjodawca magazynu, zmienił politykę wydawniczą, która ma zmierzać do wzmocnienia światowego wydania „BusinessWeek” kosztem oddzielnych wydań w wersjach regionalnych. Po 30 grudnia „BusinessWeek” zawiesi również wydania europejskie i azjatyckie - czytamy w komunikacie AWR 'Wprost'.
- Repozycjonowanie przez McGraw Hill marki „BusinessWeek” zaskoczyło nas. Fakt, że prawie 30 000 egzemplarzy trafiało co miesiąc do rąk osób kierujących polskim biznesem stanowiło wystarczający argument dla AWR Wprost do dalszego inwestowania w ten tytuł i w jego czytelnika. Bardzo żałuję, że w przyszłym roku nie będziemy mieli „BusinessWeeka” w swojej ofercie wydawniczej” – twierdzi Amadeusz Król, dyrektor generalny i wiceprezes zarządu AWR „Wprost”.
- Pół roku temu poinformowaliśmy Amerykanów, że tytuł nie jest rentowny i będziemy szukać partnera. Oni się na to zgodzili. Zaczęliśmy negocjować i, niestety, tydzień temu rozmowy zakończyły się niepowodzeniem - mówi dla "Gazety Wyborczej" Amadeusz Król, dyrektor generalny AWR Wprost. Nie chciał ujawnić, z kim toczyły się rozmowy. - Był to wydawca zagraniczny działający w Polsce - powiedział Król. Rozmowy załamały się w ubiegłym tygodniu, gdyż potencjalny partner AWR Wprost chciał korzystać z materiałów McGraw-Hill, wydając tygodnik niekoniecznie pod marką "BusinessWeek", czego Amerykanie nie mogli zaakceptować.
Wg "GW" w tym roku dwutygodnik "BusinessWeek" przyniósł AWR Wprost ok. 1,5 mln zł straty. Od sierpnia 2004 do sierpnia 2005 średnia sprzedaż pisma wyniosła 14,1 tys. egzemplarzy (dane ZKDP, rozpowszechnianie płatne).
Przypomnijmy, że niedawno z rynku magazynów ekonomicznych zniknął "Businessman Magazine" - najstarszy miesięcznik ekonomiczny w Polsce.