Awantura o mural pod Tatrami. "Koszmarny pomysł"
Mural popularnego producenta napojów gazowanych wywołał awanturę w Zakopanem. Głos w sprawie reklamy zabrał m.in. "Tygodnik Podhalański", który "apeluje by ktoś poszedł po rozum do głowy i wycofał się z tego koszmarnego pomysłu".
Wraca temat natłoku reklam w Zakopanem. Oliwy do ognia w debacie dot. estetycznej strony miasta dolewa teraz "Tygodnik Podhalański", który skrytykował mural-reklamę, która powstaje na jednej z kamienic przy popularnych Krupówkach.
"Czy firma Pepsico zdaje sobie sprawę co robi w Zakopanem? Taki mural na ul. Nowotarskiej to wstyd, a nie reklama" - czytamy na profilu "Tygodnika Podhalańskiego" w serwisie X. "To zdecydowanie antyreklama i apelujemy, by ktoś poszedł po rozum do głowy i wycofał się z tego koszmarnego pomysłu, który funduje mieszkańcom i turystom Zakopanego" - dodano we wpisie.
Kiedy uchwała krajobrazowa?
Pod postem rozgorzała dyskusja dot. sytuacji z reklamami w mieście. Komentujący wskazują - z jednej strony - że "mural nie zrobi różnicy" na tle innych reklam, które nie podlegają żadnym regulacjom. Z drugiej strony w komentarzach wraca nieustannie temat uchwały krajobrazowej, która w Zakopanem nie obowiązuje. "Gdzie burmistrz i radni nowo wybrani ja się pytam?" - pyta jeden z użytkowników portalu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Przyjecie stosownej uchwały było jednym z tematów o którym mówił jeszcze w kwietniu Łukasz Filipowicz, burmistrz miasta. Do rady miasta wpłynął nawet projekt stosownej uchwały. Kiedy uchwała trafi pod głosowanie? "Obecnie trwa przygotowanie projektu pod obrady Rady Miasta Zakopane" - czytamy na portalu miejskim.
Czytaj więcej: