Trwa ładowanie...
d2tz71t
27-06-2005 04:25

Armia traci na Agencji

Agencja Mienia Wojskowego pozbywa się atrakcyjnych nieruchomości po zaniżonych cenach. Jedną z metod są spółki, do których Agencja wnosi tereny, a potem szybko pozbywa się udziałów - informuje "Życie Warszawy".

d2tz71t
d2tz71t

Proceder trwa od 2002 r., kiedy nadzór nad AMW od Skarbu Państwa przejął resort obrony. Agencja natychmiast pozbyła się gruntów stanowiących jej wkład do sześciu spółek, m.in., Małopolskiej Giełdy Rolno-Ogrodniczej Magro (20,6 proc. udziałów AMW), Domu Wczasowego Salamandra w Zakopanem (100 proc.) i Motoryzacyjnej Akademii Kierowców (39,8 proc.). Udziały, czyli setki hektarów atrakcyjnie położonych terenów, Agencja sprzedała za 23,7 mln zł.

Przykładem wyprowadzania nieruchomości jest spółka Dom Wczasowy Salamandra w Zakopanem. Swego czasu był to jeden z najlepszych wojskowych ośrodków wczasowych. Największą wartość stanowiła ziemia, ponad 6,5 hektara. Agencja zaraz po stworzeniu spółki sprzedała 75 proc. udziałów zakopiańskiemu biznesmenowi Andrzejowi Stochowi - dodaje gazeta.

Nie był to jedyny interes Andrzeja Stocha z AMW. Od 21 grudnia 2004 r. jest on głównym udziałowcem innej spółki - Bosacka Development & Partners. Cztery miesiące wcześniej - 5 września 2004 r. AMW wniosła do niej aportem blisko 273 ha lotniska w Rudnikach pod Częstochową, wycenione na 3,845 mln zł. Do tej samej spółki AMW wniosła też 4 ha terenu w centrum Krakowa.

Tę samą metodę stworzenia spółki i pozbycia się udziałów Agencja zastosowała w wypadku Motoryzacyjnej Akademii Kierowców w podpoznańskich Bednarach - pisze "Życie Warszawy". (PAP)

Więcej: **Życie Warszawa -

d2tz71t
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2tz71t
Więcej tematów