AmRest przejmie Telepizzę w Polsce. Za kwotę 8 mln euro
Już wkrótce Telepizza przejdzie w ręce nowego właściciela. AmRest, firma zarządzająca znanymi markami takimi jak Pizza Hut, Burger King, KFC czy Starbucks, zwiększy swoją ofertę o kolejną popularną pizzerię.
Firma AmRest w czwrtek podpisała umowę z Telepizzą na zakup sieci w 107 lokalizacjach w Polsce. Wartość tej transakcji to ok. 8 mln zł. Dokładny koszt przejęcia spółki zostanie określony po zakończeniu negocjacji. A to stanie się w przeciągu paru miesięcy.
Telepizza w rękach AmRest
Wiadomo jednak, że zgodnie z umową pomiędzy AmRest a Telepizza, firma przejmie 100 % udziałów spółki. Na całkowitą własność AmRest przejdzie 36 lokali, a 71 będzie na zasadzie franczyzy. W roku 2017 przychód Telepizzy wyniósł 73 mln zł. Ta inwestycja może być kolejnym milionowym strzałem dla AmRest.
AmRest Holdings SE
AmRest to międzynarodowa firma zarządzająca markami z branży gastronomicznej. Jest właścicielem zarówno tzw. fast foodów - Burger King, KFC, Starbucks oraz restauracji, gdzie obsługują kelnerzy - Pizza Hut, La Tagliatella, a już niedługo również Telepizza. W Polsce AmRest ma obecnie 470 lokali. Większość z nich, bo aż 248 to lokale znanej marki fastfoodów, KFC. AmRest jest największą niezależną firmą prowadzącą restauracje w Europie Środkowo-Wschodniej. Łącznie posiada ponad 1700 lokali w 16 krajach.
Pizza Hut i Telepizza
Marka Pizza Hut i Telepizza, to jedne z najbardziej popularnych i rozpoznawalnych marek pizzerii w Polsce. AmRest dzięki przejęciu Telepizzy może uzyskać status lidera w branży w tym sektorze gastronomicznym.
Źródło DlaHandlu.pl
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl