Agora kupiła czasopisma Prószyńskiego
Agora SA kupiła przedsiębiorstwo Prószyński i S-ka Czasopisma Sp. z o.o. za 72,7 mln zł. Umowę w tej sprawie podpisano w piątek - poinformowała Agora w komunikacie.
19.04.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Umowa dotyczy zakupu 12 czasopism od Prószyński i S-ka Czasopisma, m. in. "Poradnik Domowy", "Cztery Kąty", "Ładny Dom", "Kuchnia - Magazyn Dla Smakoszy", "Lubię Gotować", "Dziecko - Miesięcznik Troskliwych Rodziców", "Motomagazyn", "Poster Motomagazyn", "Wiedza i Życie".
Agora zobowiązała się, że do końca roku nie zostanie zmniejszona liczba 224 pracowników i współpracowników pracujących na rzecz przejętych czasopism.
W ostatni wtorek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgodził się na zakup przez Agorę czasopism Prószyńskiego. W połowie lutego Agora podpisała przedwstępną umowę kupna spółki.
Zgodnie z zawartą umową podana cena może zostać skorygowana o kwotę salda rozrachunków publiczno-prawnych spółki Prószyński i S-ka - Czasopisma ustaloną na dzień przeniesienia własności przedsiębiorstwa na Agorę oraz o wartość należności przejętych i nie otrzymanych przez Agorę do dnia 31 grudnia 2002 - podała Agora.
Agora poinformowała w komunikacie, że średni roczny nakład magazynów wchodzących w skład nabywanego przedsiębiorstwa wyniósł w 2001 roku 1,8 mln egzemplarzy. Natomiast łączne przychody czasopism wyniosły 62,3 mln zł, z czego 49% przyniosła sprzedaż reklam.
Na koniec 2001 roku ich udział w rynku reklamy magazynów wyniósł 4% (według danych cennikowych Agora-Monitoring). Czasopisma te mają w sumie 21,9% udziału w rynku czytelniczym magazynów.
Zakup czasopism od Prószyński i S-ka - Czasopisma Sp. z o.o. oznacza wejście Agory w nowy segment rynku, zdominowany przez wydawnictwa zagraniczne.
Głęboko wierzymy, że (...) będziemy w stanie odbudować pozycję przejętych czasopism. Moim zdaniem, jest to dobra inwestycja tworząca wartość dla naszych akcjonariuszy - cytuje spółka komentarz Zbigniewa Bąka, członka zarządu Agory.(miz)