Agora i "Gazeta Wyborcza" zbierają pieniądze na "ludzką śmierć"
Fundacja Agory rozpoczyna zbiórkę 1% podatku. Zgromadzone w ten
sposób środki wesprą akcję społeczną "Umierać po ludzku"
organizowaną wspólnie z "Gazetą Wyborczą".
To już trzecia zbiórka 1% podatku prowadzona przez Fundację Agory. Zgromadzone środki organizacja przeznaczy na potrzeby akcji społecznej "Umierać po ludzku" prowadzonej razem z "Gazetą Wyborczą", która ma przybliżyć temat umierania, wspomóc hospicja i promować wolontariat.
Fundacja Agory planuje rozszerzać swoje działania, łącząc akcje prospołeczne prowadzone poszczególnych mediów Agory. - Wszystkie media naszej spółki działają prospołecznie, pomagając potrzebującym w różny sposób oraz promując postawę obywatelską i proekologiczną - mówi Michał Sołtysiak, nowy wiceprezes Fundacji Agory i jednocześnie szef akcji społecznych "Gazety Wyborczej".
Fundacja będzie nadal finansować i współorganizować akcje społeczne prowadzone przez media Agory, z "Gazetą Wyborczą" na czele (m.in. "Dzieciaki do domu", "Polska biega"), wspierać kulturę (Nagroda Literacka Nike, "Zeszyty Literackie") oraz wspomagać finansowo ciężko chore i niepełnosprawne dzieci przez działania prowadzone wspólnie z innymi organizacjami.
Od marca Fundacja Agory ma z nowe logo zaprojektowane przez artystę grafika Grzegorza Laszuka. W najbliższym czasie ruszy też nowa strona internetowa fundacji.
Fundacja Agory działa od 2004 roku; a w marcu 2005 roku otrzymała status organizacji pożytku publicznego i otworzyła specjalne subkonto na zbiórkę 1% podatku. Z tego tytułu w 2007 roku na konto wpłynęło prawie 30 tys. zł, które przeznaczono na leczenie polskich dzieci z Białorusi i Ukrainy chorych na gruźlicę oraz program stypendialny dla wybitnie uzdolnionych dzieci w trudnej sytuacji socjalnej z regionów o największym bezrobociu.