80% redukcja zapisów na akcje Travelplanet.pl

Dużym sukcesem zakończyła się subskrypcja akcji Travelpalnet.pl, lidera turystycznego e‑commerce w Polsce. Zainteresowanie inwestorów niemal trzykrotnie przekroczyło wielkość oferty. Konieczna będzie prawie 80% redukcja zleceń kupna. Redukcja zapisów w book-buildingu wyniesie 59,3%, ze względu na dwukrotnie większą alokację zapisów na akcje dla inwestorów uczestniczących w procesie budowania księgi popytu.

05.07.2005 | aktual.: 05.07.2005 17:30

W ramach zakończonej w czwartek, 30 czerwca subskrypcji inwestorzy złożyli zapisy na 1 008 670 szt. akcji (w tym na 821 729 szt. w procesie book-buildingu). Tym samym objęte zostały wszystkie walory, czyli 370 370 szt. po maksymalnej cenie emisyjnej 18 zł. Dzięki emisji Travelplanet.pl uzyskał kwotę 6,67 mln zł.

Cieszymy się z ogromnego sukcesu publicznej emisji akcji Travelplanet.pl. Już w procesie book-buildingu widoczne było duże zainteresowanie inwestorów akcjami pierwszej spółki e-commerce, która będzie notowana na GPW. – mówi Tomasz Moroz, wiceprezes spółki. W efekcie okazało się, że inwestorzy złożyli o wiele więcej zapisów niż liczba akcji zaoferowanych przez naszą spółkę. Akcje Spółki zostały objęte przez inwestorów indywidualnych oraz przez instytucje – dodaje.

Działalność Travelplanet.pl wzorowana jest na modelu biznesowym europejskich i amerykańskich internetowych biur podróży, takich jak Expedia.com, Lastminute.com czy Ebookers.com. Firmy te stanowią obecnie podstawowy kanał sprzedaży dla dostawców turystycznych, linii lotniczych oraz sieci hotelowych na rynkach Europy Zachodniej i USA, osiągając bardzo wysoką wycenę na światowych giełdach, tj. NASDAQ i LSE. Powodzenie zapisów na akcje Travelplanet.pl wskazują, że inwestorzy docenili realizowaną konsekwentnie strategię rozwoju spółki i duże perspektywy rozwoju firmy sprzedającej usługi turystyczne online.

Pozyskane wpływy z emisji Travelplanet.pl przeznaczy przede wszystkim na budowę komplementarnego w stosunku do Internetu i Call Center kanału dystrybucji – sieci zlokalizowanych w centrach handlowych Punktów Obsługi Klientów. Na ten cel spółka przeznaczy 2 mln zł. Pierwsze POK-i działają już w Warszawie i Katowicach, kolejny pojawi się w Bydgoszczy. Travelplanet.pl planuje uruchomienie w 2006 roku 15 Punktów Obsługi Klienta; docelowo powstanie 25-30 obiektów. Pozostałe kapitały z giełdy zostaną przeznaczone na przejęcia firm z branży, rozbudowę infrastruktury teleinformatycznej, zwiększenie kapitału obrotowego spółki oraz promocję marek należących do grupy Travelpalnet.pl.(ab)

* Z oferty Travelplanet.pl można skorzystać w serwisie Turystyka.*

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)