421 ton żywności, czyli niemal milion posiłków dla potrzebujących i 20 000 Mikołajów z Polski oraz krajów bałtyckich zaangażowanych w akcję!
Coca-Cola podsumowuje kampanię "Świat potrzebuje więcej Mikołajów"
Tylko kilka dni dzieli nas od najbardziej magicznego okresu w roku, do którego czas już tradycyjnie odliczamy z Coca-Cola. Marka nie tylko odwiedziła z kultową ciężarówką po raz pierwszy kraje bałtyckie oraz cztery miasta w Polsce (a piąte jeszcze przed nami), lecz przede wszystkim zachęcała do obudzenia w sobie wewnętrznego Mikołaja. We współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem zorganizowała zbiórkę paczek żywnościowych wśród konsumentów i pracowników oraz spotkania dla społeczności polsko-ukraińskiej. Coca-Cola zaangażowała się również w działania z Federacją Banków Żywności, a także przekazała fundusze na rzecz podopiecznych Polskiego Czerwonego Krzyża – łączne wsparcie dla organizacji w Polsce i krajach bałtyckich wyniosło ponad 700 tysięcy złotych.
W jaki sposób konsumenci mogli dołączyć do szeregów Mikołajów? Było na to kilka sposobów. Przede wszystkim poprzez skompletowanie paczki żywnościowej złożonej z określonych produktów (makaron, ryż, olej, kasza, herbata, konserwa rybna, konserwa mięsna, kakao), a następnie przekazanie jej do lokalnego oddziału PCK. Paczki, które trafiły do organizacji na terenie całej Polski zapewnią godne święta osobom samotnym, niepełnosprawnym, ubogim, a także seniorom i wielodzietnym rodzinom. Do działań można było włączyć się również wirtualnie – uzupełnić quiz w aplikacji, określający typ "wewnętrznego Mikołaja", a następnie za pomocą jednego kliknięcia przekazać paczkę dla najbardziej potrzebujących, ufundowaną przez Coca-Cola.
Od wielu lat aktywnie angażujemy się w działania pomocowe, zatem forma tegorocznej kampanii świątecznej, jaką realizowaliśmy wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem była dla nas naturalnym kierunkiem. Tak samo jak przyłączenie się do corocznej akcji Federacji Polskich Banków Żywności. Efekty przeszły jednak najśmielsze oczekiwania. Cieszę się, że udało nam się stworzyć armię prawidziwe hojnych Mikołajów – zarówno nasi konsumenci, jak i pracownicy systemu Coca-Cola licznie zaangażowali się w prowadzone działania. Wspólnymi siłami zebraliśmy żywność, która zapewni przynajmniej odrobinę mniej trosk w święta tym, którzy tego potrzebują. Każdy gest życzliwości, szczególnie w tym wyjątkowym okresie powoduje, że w nasze życie wkrada się cząstka prawdziwej magii. Odkrywajmy ją w sobie – zachęca Paulina Trzaskowska, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej, Coca-Cola Polska.
W pięciu polskich miastach, które w tym roku odwiedza świąteczna ciężarówka Coca-Cola (Słupsk, Gniezno, Lublin, Białystok i jako koncówy przystanek, Warszawa 22.12), we współpracy z Coca-Cola HBC oraz lokalnymi oddziałami PCK organizowane są również świąteczne spotkania dla społeczności polsko-ukraińskiej.
A co czeka na samych odwiedzających świąteczne przystanki? Wiele magicznych atrakcji, takich jak generowanie świątecznych kartek przez narzędzie AI, niepowtarzalne, personalizowane szklanki Coca-Cola, fotobudka 360 i spotkanie z Mikołajem, food truck i stół do wspólnego świętowania oraz wyjątkowe występy muzyczne we wspólnym gronie. Dodatkowo, w specjalnej strefie można zapoznać się z działaniami podejmowanymi przez system firm Coca-Cola na rzecz zrównoważonego rozwoju, w tym o ambicji Świat bez Odpadów, zgodnie, z którą do 2030 roku chce zbierać i poddawać recyklingowi równowartość opakowań, które wypuszcza na rynek oraz Net Zero, czyli dążenia do stania się firmą zeroemisyjną do 2040 roku.
W ramach kampanii świątecznej, Coca-Cola prowadziła również wyjątkową aktywacje konsumencką, w ramach której można było wygrać wycieczkę do Wioski Świętego Mikołaja w Rovaniemi oraz świąteczne gadżety.